Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Erfarnheter utav Carglass?

Användarvisningsbild
tonimakaroni
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: 30 nov 2009 13:19
Kontakt:

Erfarnheter utav Carglass?

Inlägg av tonimakaroni » 29 mar 2010 18:24

Tänkte höra med er vad ni har för erfarenheter utav Carglass och gärna andra företag som håller på med detta och håller till antingen i Stockholm eller Östersunds trakten? :)

Kan även påpeka att det gäller vindrutebyte ;)
Senast redigerad av 1 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 933
Blev medlem: 19 sep 2008 10:57
Ort: Stockholm

Re: Erfarnheter utav Carglass?

Inlägg av rkoo » 29 mar 2010 18:36

Jag har använt två olika firmor av större slag för vindrutebyte.
Båda gångerna har jag efteråt hittat nya repor på backspegelplasten (de bänder tydligen loss backspegeln med typ vanlig mejsel så det lämnar fina märken i plasten), A-stolparna och taket...
Trots att jag bett dem vara extra försiktiga.

Kan alltså tyvärr inte rekommendera någon speciell men Carglass är säkert bra. Lånebilar har de ju iaf.
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
tonimakaroni
Medlem
Inlägg: 302
Blev medlem: 30 nov 2009 13:19
Kontakt:

Re: Erfarnheter utav Carglass?

Inlägg av tonimakaroni » 29 mar 2010 18:47

Pratade med dom idag och bytet skulle gå relativt snabbt då min ruta inte är limmad på bilen jag tänkte byta på. Fördel att få köra iväg med den direkt då också ;)
Senast redigerad av 1 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Erfarnheter utav Carglass?

Inlägg av mortil » 29 mar 2010 22:00

rkoo skrev:Jag har använt två olika firmor av större slag för vindrutebyte.
Båda gångerna har jag efteråt hittat nya repor på backspegelplasten (de bänder tydligen loss backspegeln med typ vanlig mejsel så det lämnar fina märken i plasten), A-stolparna och taket...
Trots att jag bett dem vara extra försiktiga.

Kan alltså tyvärr inte rekommendera någon speciell men Carglass är säkert bra. Lånebilar har de ju iaf.
låter oproffsigt.

nu ska jag inte vara sån men Carglass gjorde en del jobb som vi inte hann med så dom va typ "inhyrda" fick tillbaka flera bilar som hade problem med stänk av primer (den fräter fast i lacken) på framskärm och motorhuv. detta hade jag problem Sillmjölkar med att få bort. även 3 rutor som ja vet har läckt. så jag är inte speciellt imponerad av denna "multinationella koncern" och deras kvalite jobb. lite synd o säga men det är vad jag upplevt av carglass iaf . dock gjorde dom säkert 50 bilar hos oss. men procenten blir ändå rätt hög.
Senast redigerad av 1 mortil, redigerad totalt 14 gånger.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Fiffi
Ny Medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 maj 2014 13:29

Re: Erfarnheter utav Carglass?

Inlägg av Fiffi » 08 maj 2014 13:39

Skulla laga 2 stenskott på min skoda fabia kombi sport -07.
Kostanden skulle bli 200:- i självrisk.

Kom tillbaka efter 45 och då får jag veta att ena har spruckit medans de försökt laga?

Dom rev fakruran utan att jag behövde påpeka det. Men! Nu ska jag alltså betala 35% i självrisk (ca 1500:-) för en ny ruta, för att dom misslyckats? Är det acceptabelt?

Det är första gången jag lagar stenskott, så har ingen erfarenhet om detta är vanligt..
Senast redigerad av 1 Fiffi, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
eye69
Medlem
Inlägg: 251
Blev medlem: 25 jul 2013 20:25
Ort: Västerås

Re: Erfarnheter utav Carglass?

Inlägg av eye69 » 08 maj 2014 13:47

Det är tyvärr ganska vanligt. Det de borde gjort är att informera dig om att det kan spricka när man ska laga det.
Audi Allroad 2.5TDI Quattro -03

Skriv svar