Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur ser din bil ut?

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 908
Blev medlem: 01 jun 2014 15:47

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av korvis » 18 apr 2016 21:33

Bra puts på den! :jeps

Jocke945
Medlem
Inlägg: 71
Blev medlem: 22 mar 2016 20:26
Ort: Karlskrona

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Jocke945 » 18 apr 2016 21:44

Köpte en Passat -13 i början på året i färgen Black oak brown metallic, kommer bli galet häftig när den är polerad sen :)
uploadfromtaptalk1461008494248.jpg
Skickat från min Che2-L11 via Tapatalk

Stefan N
Medlem
Inlägg: 393
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Stefan N » 13 jun 2016 08:02

Tog ett par bilder i morse på min nytvättade.
Bild
Bild
:brumm Polestar2

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av e_king » 13 jun 2016 10:20

Mitt nuvarande åk. Otvättad på bilden. :/
Bild

Min nyinförskaffade leksak. :)

Bild

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Coffen
Ny Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 maj 2016 11:03
Ort: Norrköping

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Coffen » 13 jun 2016 10:43

En av bilarna! Dom två andra ser inte så roliga ut så dom ska jag ta tag i nu i sommar! :)
_20160613_103012.JPG
_20160613_103908.JPG

Rudholm
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 05 jun 2016 00:39

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Rudholm » 13 jun 2016 12:29

Min mondeo som behöver en lättare polering (läser på här inne) :-)

Bild

Bild

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 819
Blev medlem: 18 okt 2010 15:04
Ort: umeå, Sverige

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Gråben » 14 jun 2016 14:38

Bild

Man har bra puts! Haha!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av henkek » 14 jun 2016 14:41

Verkar ju va bra relativt bra puts på dörrarna[emoji14] dock lite fel nyans

Gråben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 819
Blev medlem: 18 okt 2010 15:04
Ort: umeå, Sverige

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Gråben » 14 jun 2016 17:26

henkek skrev:Verkar ju va bra relativt bra puts på dörrarna[emoji14] dock lite fel nyans
Det vet jag inte om :-P men är så sjukt skönt att inte behöva bry sig minsta lilla om folk som slänger upp dörrar och inte respekterar andras egendom :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Perra83 » 14 jun 2016 18:56

Gråben skrev:
henkek skrev:Verkar ju va bra relativt bra puts på dörrarna[emoji14] dock lite fel nyans
Det vet jag inte om :-P men är så sjukt skönt att inte behöva bry sig minsta lilla om folk som slänger upp dörrar och inte respekterar andras egendom :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Exakt så kände jag med när jag hade 740n, Golfen och Opeln från 1980. Behövde inte ens låsa bilen. En på jobbet lämnar sin bil olåst med nyckeln i tändningslåset på parkeringen. Skulle va fint med en skrutt nu med men den får ja inte parkera hemma för sambon.

Lill-Dan
Medlem
Inlägg: 157
Blev medlem: 28 jul 2015 20:30
Ort: Åkersberga

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Lill-Dan » 22 okt 2016 16:23

Hej på er. Jag,som egentligen är volvo kille,har kört mercedes i flera år bytte bort ena mb:n,en glk som jag verkligen tyckt om mycket ,till en bmw. En liten bild på den kommer här...
Bilagor
image.jpeg
image.jpeg (96.68 KiB) Visad 28024 gånger
:brumm

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av tobbegubben » 04 jun 2017 19:47

Bild[/URL]

Min nya kärra sedan några veckor tillbaka. En 2016 Mustang 5 liters V8 i färgen competition orange.
Sålda min förra -07 för att jag ville ha en nyare med manuell låda. Denna nya utrustad med allt och lite till inkl de grymt sköna recaro stolarna. Sitter även ett Ferrita rostfritt avgassystem från katten och bakåt. Mattsvarta stripes över huven och baktill medan hela taket är folierat.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5621
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Manor » 04 jun 2017 21:40

tobbegubben skrev: Min nya kärra sedan några veckor tillbaka. En 2016 Mustang 5 liters V8 i färgen competition orange.
Sålda min förra -07 för att jag ville ha en nyare med manuell låda. Denna nya utrustad med allt och lite till inkl de grymt sköna recaro stolarna. Sitter även ett Ferrita rostfritt avgassystem från katten och bakåt. Mattsvarta stripes över huven och baktill medan hela taket är folierat.
Härlig bil Tobbegubben.
Hur långt hade den gått, eller är den "flång" ny?
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av tobbegubben » 04 jun 2017 22:25

Manor skrev:
tobbegubben skrev: Min nya kärra sedan några veckor tillbaka. En 2016 Mustang 5 liters V8 i färgen competition orange.
Sålda min förra -07 för att jag ville ha en nyare med manuell låda. Denna nya utrustad med allt och lite till inkl de grymt sköna recaro stolarna. Sitter även ett Ferrita rostfritt avgassystem från katten och bakåt. Mattsvarta stripes över huven och baktill medan hela taket är folierat.
Härlig bil Tobbegubben.
Hur långt hade den gått, eller är den "flång" ny?
Tack, den är helt underbar.
Var nöjd med min gamla GT från -07 men detta är som natt o dag. 431 hk mot 305 i den gamla.
Uppbyggd på ett helt annat sätt. Drömmen att äga en sportbil är sann, även om många inte anser att mustangen är en sportbil utan muskelbil.
Den hade rullat 750 mil när jag köpte den. Så nybils känslan sitter fortfarande kvar, speciellt lukten från skinnstolarna. :)
Eftersom där är 4 års garanti kvar på bilen vågar jag inte modifiera för mycket gällande trimning, kommer nog senare.
Så det får räcka med original hästarna ett tag. Funderar på ett par andra fälgar eller så skall jag dippa dessa som sitter på mattsvarta då original är blanka även om det inte syns så tydligt på bilden.
Mycket man vill göra men allt får ta sin lilla tid. :)

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av popp » 05 jun 2017 21:51

Jag tycker det är helt rätt spec på bilen :jeps

Jag jobbar med sådana bilar varje dag så jag måste säga att orange o gula mustanger är helt rätt. :jeps

Och svarta fälgar ska det vara och inte silvriga som många väljer på sina nya bilar. :)

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av ostkroken » 05 jun 2017 22:36

tobbegubben skrev:
Manor skrev:
tobbegubben skrev: Min nya kärra sedan några veckor tillbaka. En 2016 Mustang 5 liters V8 i färgen competition orange.
Sålda min förra -07 för att jag ville ha en nyare med manuell låda. Denna nya utrustad med allt och lite till inkl de grymt sköna recaro stolarna. Sitter även ett Ferrita rostfritt avgassystem från katten och bakåt. Mattsvarta stripes över huven och baktill medan hela taket är folierat.
Härlig bil Tobbegubben.
Hur långt hade den gått, eller är den "flång" ny?
Tack, den är helt underbar.
Var nöjd med min gamla GT från -07 men detta är som natt o dag. 431 hk mot 305 i den gamla.
Uppbyggd på ett helt annat sätt. Drömmen att äga en sportbil är sann, även om många inte anser att mustangen är en sportbil utan muskelbil.
Den hade rullat 750 mil när jag köpte den. Så nybils känslan sitter fortfarande kvar, speciellt lukten från skinnstolarna. :)
Eftersom där är 4 års garanti kvar på bilen vågar jag inte modifiera för mycket gällande trimning, kommer nog senare.
Så det får räcka med original hästarna ett tag. Funderar på ett par andra fälgar eller så skall jag dippa dessa som sitter på mattsvarta då original är blanka även om det inte syns så tydligt på bilden.
Mycket man vill göra men allt får ta sin lilla tid. :)
Personligen tycker jag att du ska vänta med byte/dip på fälgarna och ge dom blanka en chans, dom växer på en i längden. Den där specen är galen på ett härligt sätt. Fin fint köp!!

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 597
Blev medlem: 27 nov 2012 18:28
Ort: Tomelilla På Österlen

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av tobbegubben » 06 jun 2017 17:04

popp skrev:Jag tycker det är helt rätt spec på bilen :jeps

Jag jobbar med sådana bilar varje dag så jag måste säga att orange o gula mustanger är helt rätt. :jeps

Och svarta fälgar ska det vara och inte silvriga som många väljer på sina nya bilar. :)
Tack. Håller med dig till 100%.
När jag började kolla hade jag 2 krav. Färgen Competition orange och Recaro stolar.
Sedan är ju EU versionerna rätt mycket spejsade från början med backkamera, elinfällda backspeglar, stora navpaketet med 12 st högtalare och subwoofer i skuffen m.m.
Sedan hade föregående ägare lagt till backsensorer och köpt ett Ferrita, vilket inte gjorde saken sämre.
Sedan bokade jag själv in så att taket blev folierat och stripes vilket gjorde den klart mycket snyggare, tycker jag iallafall.
Håller helt med om de svarta fälgarna, tycker bara att de är lite för blanka. Så gäller att hålla bra glans på däcken. :)

Var iväg och kollade och testade lite olika fälgar för en vecka sedan. Mest för se om ett par konkava 20" gjorde sig bra. Då kom det förbi en kille som tyckte att original var snyggare och likadant säljaren. Hade det varit min bil hade jag behållt original då de är snyggast. Härligt med ärliga säljare och inte bara en som skall sälja. :)

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4082
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av Funk » 06 jun 2017 19:54

Dotterns S70 , köpt i söndags, fick en liten snabbpolering för bättre blänka och ett lager lackskydd för att få den mer lättvättad.'

Bild
Bild

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av popp » 06 jun 2017 21:12

tobbegubben skrev:
popp skrev:Jag tycker det är helt rätt spec på bilen :jeps

Jag jobbar med sådana bilar varje dag så jag måste säga att orange o gula mustanger är helt rätt. :jeps

Och svarta fälgar ska det vara och inte silvriga som många väljer på sina nya bilar. :)
Tack. Håller med dig till 100%.
När jag började kolla hade jag 2 krav. Färgen Competition orange och Recaro stolar.
Sedan är ju EU versionerna rätt mycket spejsade från början med backkamera, elinfällda backspeglar, stora navpaketet med 12 st högtalare och subwoofer i skuffen m.m.
Sedan hade föregående ägare lagt till backsensorer och köpt ett Ferrita, vilket inte gjorde saken sämre.
Sedan bokade jag själv in så att taket blev folierat och stripes vilket gjorde den klart mycket snyggare, tycker jag iallafall.
Håller helt med om de svarta fälgarna, tycker bara att de är lite för blanka. Så gäller att hålla bra glans på däcken. :)

Var iväg och kollade och testade lite olika fälgar för en vecka sedan. Mest för se om ett par konkava 20" gjorde sig bra. Då kom det förbi en kille som tyckte att original var snyggare och likadant säljaren. Hade det varit min bil hade jag behållt original då de är snyggast. Härligt med ärliga säljare och inte bara en som skall sälja. :)
Jag hade helt klart behållit original fälgarna om jag var du. :jeps

Jag har sett några Mustanger på mitt jobb som dom har köpt andra fälgar till när dom har hämtat ut sina nya bilar och jag tycker fortfarande att original fälgarna gör sig bäst på bilen. :best

Men det är min åsikt. :nicka

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Hur ser din bil ut?

Inlägg av popp » 06 jun 2017 21:14

Funk skrev:Dotterns S70 , köpt i söndags, fick en liten snabbpolering för bättre blänka och ett lager lackskydd för att få den mer lättvättad.'

Bild
Bild

/Thomas
Den ser riktigt välvårdad ut.Snyggt med röda bilar. :jeps :best

Skriv svar