Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Soyafilm eller Evofilm

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av nybbe79 » 30 mar 2015 21:36

Någon som har provat solfilm från någon av soyafilm eller Evofilm?

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av Commander » 30 mar 2015 21:49

Soyafilm testade jag på en av mina gamla bilar. Perfekt passform (färdigskurna), höll dock på utanför och fick massa smuts imellan såklart. Så jobba dammfritt så kommer du bli nöjd. Minns att man kan ta av och återmontera dom

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 jan 2015 23:11

Re: Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av nybbe79 » 30 mar 2015 22:47

Commander skrev:Soyafilm testade jag på en av mina gamla bilar. Perfekt passform (färdigskurna), höll dock på utanför och fick massa smuts imellan såklart. Så jobba dammfritt så kommer du bli nöjd. Minns att man kan ta av och återmontera dom
Det är dom jag har kollat, som man kan ta av och på, är lite skeptisk när det inte är något lim inblandat, undrar hur det ser ut efter ett år, om det fortfarande ser bra ut, har läst att man ser sämre ut än vanlig solfilm?

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av Commander » 30 mar 2015 22:49

Ja den är ju något tjockare än vanlig solfilm :)

Andyah
Medlem
Inlägg: 254
Blev medlem: 30 dec 2012 17:55
Ort: Köping

Re: Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av Andyah » 06 apr 2015 18:32

testat biltemas återanvändbara(ska vara nått liknade som dessa andra) lite på sidorrutor bara. fungerar ganska hyffsat. dock har dom släppt lite i kanterna för mig efter en stund,. men överlag blivit ok. dock kommer jag fixa riktig film senare.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av Manor » 06 apr 2015 18:40

Om du vill tona rutorna lätt och smidigt med något som går att ta bort så rekommenderar jag Solarplexus (plastrutorna). Rimligt pris...lätta att montera...ser ok ut. Det enda bekymret som jag hade var att det kunde komma imma emellan plasten och rutan de dygn som det var svinkallt ute. Många tycker också att de kan skallra, men det var aldrig något som jag hade bekymmer med.

Jag testade Biltemas återmonterbara fönsterfilm, men fick det aldrig snyggt.

Nu kör jag med proffsmaterial solfilm på Outbacken...och det är väl absolut bäst, dock dyrast och inte så lätt att montera bort.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Andyah
Medlem
Inlägg: 254
Blev medlem: 30 dec 2012 17:55
Ort: Köping

Re: Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av Andyah » 06 apr 2015 19:29

min solarplexus skiva kastade jag på tippen^^ hade man varit duktig skulle man tagit kontakt med dom o bett om en ny skiva för min satt inte bra alls på bakrutan på min sedan. men jag kämpade på istället o den satt ju där..tills att dom små plastsakerna med dubbelhäftande började ge upp så kom den nerfarandes i huvudet på folket i baksätet :P

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Soyafilm eller Evofilm

Inlägg av Commander » 06 apr 2015 20:06

Har haft SP 3 gånger så det måste tyda på att jag är nöjd. Flrsta var en Audi A6 -97 hade bas så ja detvskallrade lite men lättmonterat och ser snyggt ut flrutom när imman kan komma som ovan kommentator beskrev. Andra bilen var Ford Mondeo -06 och de satt som ett smäck och den 3 har Focusen jag har nu. :)

Skriv svar