Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Commander dammar av bilder från förr

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Commander dammar av bilder från förr

Inlägg av Commander » 19 jul 2014 02:33

Satt och kikade runt lite här och kom på att tänka på gamla goda tider då jag och 3 kompisar satt på MAX i Uppsala och klurade på om vi skulle starta ett CREW i Stockholm där vi spenderade alla helger på bilträffar i Norr/Söderort. Dammade upp mina gamla konton på Garaget och Zatzy.

Kul att trådarna fanns kvar vid liv så kollade igenom de trådar vi från NS-Crew hade skapat. Det var det som vi döpte oss till. Första gången vi körde en träff så blev den spontan, vi hade kontakt under lördagen och på Lördag kväll så lade vi upp trådar på båda sidorna om träff på Söndagen. Det kom så mycket bilar (folk var väl rastlösa) och inga gamla rosthögar utan det var ju stil och klass på de som kom.

Vi ställde upp alla bilar vid Mc Donalds vid Arlanda Stad, efter ett tag så började folk bli så rastlösa så vi i Crewet snackade ihop oss och bestämde oss för vårt första race, så spontant. Pratade med några erfarna killar som tipsade oss om att köra upp i Rosersberg i industriområdet. Sagt och gjort upp dit, startade våra walkie talkies och placerade ut hela crewet på 9 man (rekrytering hade skett) 2 stycken som parade ihop bilarna, 2 stycken vid start, 1 vid mål och 4 stycken i vardera ände för spaning efter farbror blå.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Så höll vi på hela den sommaren med träffar och de blev desto mer seriöst och värvade även folk från andra team som blev uppsplittrade.

Andra sommaren så tänkte vi att vi måste starta något stort så vi bestämde oss för en öppningsdag i April för bilsäsongen. Barkarbyträffen med NS-Crew. Vi startade en tråd ganska tidigt på vårkanten och det kom omkring 50 bilar (hittade tyvärr inte de bilderna) men idag lever den än och jag besöker den årligen och den har vuxit till sig vill jag lova

Bild

Bild

Senare den sommaren så kände för ytterligare något nytt så vi startade upp en Bil-o / Bilorientering i Märsta, det var en del planering med kartor och uppsättning av bokstäver och föraren med hjälp av co-drivern i tävlingbilen fick sätta ihop det till det rätta ordet tills de var tillbaka från startlinjen, pengar stod på spel och det kom 20 tal bilar till den träffen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Under dessa 2 somrar så hade vi väldigt roligt och det mesta blev bättre och bättre för varje träff som gick, vill minnas när vi blockade E4 och E20 för race då vi i crewet fick slänga av oss våra CREW tryckta tröjor och gömma oss i folkstimmet som var på plats så vi inte riskerade att gripas av polis.

Tyvärr så blev det under hösten bråk i crewet då vissa ville ha mer att säga till om och vissa som i crewet kom och drack på träffarna vi arrangerade som vi inte kunde ha kvar och splittrades därefter. Det är inget jag skulle göra om igen men jag åker gärna och deltar som privatist med en jag fortfarande har bra kontakt med från f.d NS-Crew.

/Commander