Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Klister

Invändig rekond, lädervård
Pada
Medlem
Inlägg: 85
Blev medlem: 17 sep 2009 21:08

Klister

Inlägg av Pada » 07 aug 2010 14:01

Hej

Har en kund som ska lämna in sin bil till mig på måndag, jag har inte kollat hur detta ser ut i verkligheten utan har bara fått berättat för mig. Det kunden vill ha hjälp med är att få bort klister från instrumentbrädan. Han har haft en barnstol sittandes i 2 år och detta klistret har då satt sig fast något rejält på instrumentbrädan. Kunden själv har testat en massa bla. interiörrent utan att få bort detta.

Min fråga till er är, vad ska jag använda mig av för medel? Vill ju inte testa med vad som helst så det tex blir alldeles grått på panelen.

Tack för eran hjälp,
Pada
Senast redigerad av 1 Pada, redigerad totalt 14 gånger.

Göran

Re: Klister

Inlägg av Göran » 07 aug 2010 14:03

Pada skrev:Hej

Har en kund som ska lämna in sin bil till mig på måndag, jag har inte kollat hur detta ser ut i verkligheten utan har bara fått berättat för mig. Det kunden vill ha hjälp med är att få bort klister från instrumentbrädan. Han har haft en barnstol sittandes i 2 år och detta klistret har då satt sig fast något rejält på instrumentbrädan. Kunden själv har testat en massa bla. interiörrent utan att få bort detta.

Min fråga till er är, vad ska jag använda mig av för medel? Vill ju inte testa med vad som helst så det tex blir alldeles grått på panelen.

Tack för eran hjälp,
Pada
Label off fungerar ofta!
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.

unclebans
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: 24 maj 2010 19:23
Ort: Malmö

Re: Klister

Inlägg av unclebans » 11 aug 2010 22:19

Klister som härdat? Kanske endast mekanisk rengöring som gäller...

Skriv svar