Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Meguiars eller Autoglym?

Invändig rekond, lädervård
thefarside
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 sep 2014 22:10

Meguiars eller Autoglym?

Inlägg av thefarside » 02 nov 2014 19:21

Jag står i begrepp att inhandla lite rengöring för interören på bilen. Står och velar mellan Meguiars Natural Shine Protectant och Autoglyms Vinyl and Rubber Care. Är det någon som har provat dessa och har de fungerat bra? Jag letar efter något som rengör men samtidigt skyddar och har läst bra om bägge produkter, dock kanske Meguiars är något glansigare än Autoglyms?

Användarvisningsbild
netmatte
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: 28 feb 2014 00:57
Ort: sandhem

Re: Meguiars eller Autoglym?

Inlägg av netmatte » 02 nov 2014 19:35

Jag använde meguiars och är väldigt nöjd med den. Lagom mycket glans ger det. Jag upplever att jag får nybils känsla av det hehe. Och drygt är det med. Mvh

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Meguiars eller Autoglym?

Inlägg av miken » 05 jan 2015 22:40

thefarside skrev:Jag står i begrepp att inhandla lite rengöring för interören på bilen. Står och velar mellan Meguiars Natural Shine Protectant och Autoglyms Vinyl and Rubber Care. Är det någon som har provat dessa och har de fungerat bra? Jag letar efter något som rengör men samtidigt skyddar och har läst bra om bägge produkter, dock kanske Meguiars är något glansigare än Autoglyms?
har ej provat autoglyms men meguiars natural shine protectant funkar helt okej men personligen gillar jag Scholl Purple 9000 interior shine den tycker jag är lysande och luktar sjukt mycket godare :cheers

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Meguiars eller Autoglym?

Inlägg av Funk » 06 jan 2015 09:51

Autoglym luktar gott av citrus, och är väl en bra och dryg produkt om man gillar den typen av dressingar. Jag tycker nog att dom är en aning "kladdiga" och lätt blir väldigt hala så väl rengjort brukar räcka för mig. I de fall jag kör dressing så används i första hand Trutest eller BBV:s vita vattenbaserade, men även Autoglym används faktiskt då och då t.ex i bagageytrymmen och liknande..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar