Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kan man polera solfilm?

Invändig rekond, lädervård
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 765
Blev medlem: 21 maj 2014 14:14
Ort: Norrhyttan

Re: Kan man polera solfilm?

Inlägg av Norrhyttan » 19 dec 2014 00:17

yerfen skrev:Mitt tips är att köra 50% dvs ljus film på främre rutor för att slippa montera om ;)
Om limmet släpper lätt från rutan är det dålig film, ska man ha den 1-3 år spelar det ingen roll ;)
Använd några droppar yes. Av diskmedel jag testat är yes och andea anpassade medel bäst vid montering.
blir filmen repig vid montering, köp bättre skrapor eller film :₩
Fast jag tycker det ser illa ut när framrutorna är ljusa. Därför väljer jag att köra 20% hela vägen, och tar konsekvenserna.
Visst är Mekonomen-filmen dålig, men det är rätt skönt att det inte blir limrester.
Skulle aldrig köra med den filmen på en finbil, nu är det min gårdspickis det gäller, den är inte värd många tusenlappar och då duger skräpfilmen. På bilar jag bryr mig mer om använder jag Johnson-film eftersom jag gillar tonen i den.


Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
yerfen
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1309
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Kan man polera solfilm?

Inlägg av yerfen » 19 dec 2014 00:29

Skönt att många är olika så man slipper säga att en viss sak är bättre än den andra ;) skämt å sido, du är medveten om vad det innebär och för att till viss mån svara på din ursprungliga fråga.
nja polera inte solfilm. Kan den inte bli sämre osv. Testa och se ;)
Film som repas lätt är typ omöjlig att få till.
Bra film kan gå att fixa men varierar helt beroende på filmen.
billigare film tex biltema osv. Byt. Snabbare och billigare ;)
Bild

MVH Pär

Skriv svar