Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Farsan

Hur började just ditt intresse?
Användarvisningsbild
latisen
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 248
Blev medlem: 08 apr 2014 22:32
Ort: Hässleholm

Farsan

Inlägg av latisen » 07 maj 2014 08:24

Har varit lite si sådär halvintresserad av bilvård senaste 7-8 åren, hjälpte farsan en del som polerade taxibilar privat. Har därför fram tills nu använd Autosmart's produkter (eftersom det var det han använde mer eller mindre). Har tidigare mest underhållspolerat med Autosmart Mirror Image 2 gånger om året för att hålla glansen i bilen.
Dock för ett tag sedan lyckades jag hitta in på BBV's sida när jag sökte en säljare av Autosmart's produkter, började bläddra runt och hittade ett nytt medel, Raptor som skulle vara bra även mot tvättrepor. Efter detta började det gå utför :) Första ordern lades, raptor, mirror image och lite annat smått och gott, efter det halkade jag in på detta forumet där Menzernas produkter är väldigt omtalade, så då fick det bli en liten beställning på det också och grymt nöjd är jag. Nu polerar jag lite bilar till kollegor och vänner och intresset har i det närmaste blivit en besatthet. Nästa steg att ge sig på (troligtvis till helgen) är att lära sig interiör rekonden lite bättre :)

Känner bara att detta är ett intresse som växer och är fantastisk roligt, ser även hur mycket det finns att utforska med olika tekniker, medel, lackskydd, etc etc.

Hoppas att i framtiden kunna ha lika mycket hjälp av detta forum som jag haft änsålänge, alltid skönt med lite "peppande" kommentarer när man lägger upp något arbete man gjort också!
Senast redigerad av 6 latisen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Farsan

Inlägg av limban » 06 jun 2014 22:09

härligt att höra.. du är så välkommen så.. :jeps :cheers
Bild
MVH Anders Lindbäck
Tel: +46 (0) 278-127 30 info@bollnasbilvard.se

Användarvisningsbild
latisen
Forumtekniker
Forumtekniker
Inlägg: 248
Blev medlem: 08 apr 2014 22:32
Ort: Hässleholm

Re: Farsan

Inlägg av latisen » 08 maj 2016 22:54

Och nu så här ganska exakt 2 år efter min inledande post här i forumet så har nedan hänt:
-Började med en mussemaskin från Clas (skrotad, sönder)
-Köpte ny mussemaskin på Clas (undanstoppad i skamvrån)
-Köpte en enkeltrissig maskin från Mekonomen (skrotad, sönder)
-Köpte en enkeltrissig maskin av Anders på BBV (används nu)
-Beställt en maskin på Clas (Rupes 21-kopia) att ha som backupmaskin

-Beställt ett antal liter polermedel (olika sorter)
-Beställt massor av trissor (olika sorter och storlekar)
-Kört ungefär 30 poleringar
-Drivit forumet samt delvis lämnat över driften av forumet
-Ser fram emot en sommar med mer polering, och mer lärande (varje polering lär man sig nåt nytt!)

Ha nu en galet skön och blank poleringssommar allihopa!

Skriv svar