Volvo 855 GLT (97) - kan det vara något?
Postat: 30 apr 2018 11:39
Jag har en granne på gatan som har en Volvo 855 GLT (97) med manuell växellåda till salu.
2 ägare sedan ny, grannen har haft den sedan 2003.
17500 mil, mörkgrå metallic i hyfsat skick (sett från håll).
Lite rost i framkant av bakre hjulhus, men annars ok.
Inga kända defekter, även ECC/ACC:n ska visst fungera...vilket verkar smått otroligt .
Endast sommarhjul (på lättmetallfälgar) där åtminstone 2 av däcken snart behöver bytas.
Grå skinninredning (helskinn såg det ut som),
Den har stått på asfalterad uppfart i drygt ett år (avställd, obesiktigad), med allt vad det innebär då det ju inte är positivt för en bil att bara stå... Det blir väl oljebyte, tappa ur bensinen, byta batteri (eller ladda) och bromsarna lär väl rostat...innan man ens kan fundera på besiktning,
Kan detta vara något att sätta tänderna i, eller köper man bara på sig problem?
En 855 i sig är ingen dröm, men de börjar nästan bli lite kultiga och denna är i originalskick (och saknar t.o.m dragkrok som faktiskt kändes positivt). Priset i sig är lågt, men kommer kosta en slant att "få i trafik".
Målet är att få till en bil som kan klara av en längre körning om så krävs, och som är hyfsat billig att ha i rullning.
Därefter så blir det väl något nytt igen i framtiden, men har ingen aning om vad man ens är sugen på.
2 ägare sedan ny, grannen har haft den sedan 2003.
17500 mil, mörkgrå metallic i hyfsat skick (sett från håll).
Lite rost i framkant av bakre hjulhus, men annars ok.
Inga kända defekter, även ECC/ACC:n ska visst fungera...vilket verkar smått otroligt .
Endast sommarhjul (på lättmetallfälgar) där åtminstone 2 av däcken snart behöver bytas.
Grå skinninredning (helskinn såg det ut som),
Den har stått på asfalterad uppfart i drygt ett år (avställd, obesiktigad), med allt vad det innebär då det ju inte är positivt för en bil att bara stå... Det blir väl oljebyte, tappa ur bensinen, byta batteri (eller ladda) och bromsarna lär väl rostat...innan man ens kan fundera på besiktning,
Kan detta vara något att sätta tänderna i, eller köper man bara på sig problem?
En 855 i sig är ingen dröm, men de börjar nästan bli lite kultiga och denna är i originalskick (och saknar t.o.m dragkrok som faktiskt kändes positivt). Priset i sig är lågt, men kommer kosta en slant att "få i trafik".
Målet är att få till en bil som kan klara av en längre körning om så krävs, och som är hyfsat billig att ha i rullning.
Därefter så blir det väl något nytt igen i framtiden, men har ingen aning om vad man ens är sugen på.