Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Idag.....

Inlägg av henkek » 29 apr 2016 22:56

Jag går o funderar på vad man ska skaffa för en ny lur. Samsung ligger inte så högt på min lista då min s5 är väl lite sådär :)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

deje
Medlem
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 mar 2015 17:24

Re: Idag.....

Inlägg av deje » 29 apr 2016 23:35

henkek skrev:
deje skrev:
henkek skrev:Var hittar man såna? ;)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Hej,
Eftersom du inte citerar ,så kanske din fråga är riktad till någon annan, men jag svara som den är till mig!
Sök på Plastic Drawer ( cart) så hittar du många olika alternativ , Bauhaus är den ända jag vet som har en variant här i sverige, se länk!

http://www.bauhaus.se/verktyg-arbetskla ... _vac=20221
Ok. Missade o göra det. den på bauhaus va lite mindre än den på bilden. Var kan man hitta en sån som på bilden?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
http://www.ebay.com/itm/262387735805?_t ... EBIDX%3AIT
deje

Användarvisningsbild
Hej
Medlem
Inlägg: 319
Blev medlem: 16 jan 2015 23:22
Ort: Lund

Re: Idag.....

Inlägg av Hej » 30 apr 2016 11:11

Även om du inte valde att sluta på gamla jobbet själv popp, så GRATTIS till det nya! :)

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Idag.....

Inlägg av progge » 30 apr 2016 15:10

Hej skrev:Även om du inte valde att sluta på gamla jobbet själv popp, så GRATTIS till det nya! :)
Ford ute på Flygstaden?
Ett stort grattis :jeps
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1120
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Idag.....

Inlägg av popp » 30 apr 2016 17:38

Hej skrev:Även om du inte valde att sluta på gamla jobbet själv popp, så GRATTIS till det nya! :)
Jag tackar så mycket. :D

Det var en himla tur att dom känner mig väl ute på Ford så man fick jobb snabbt o lätt utan att behöva gå arbetslös, ;)

Det är ett lite bevis att man kan polera för dom har sett mina jobb både på våra Fordar och jag har polerat deras privata bilar också innan. :brumm

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1120
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Idag.....

Inlägg av popp » 30 apr 2016 17:40

progge skrev:
Hej skrev:Även om du inte valde att sluta på gamla jobbet själv popp, så GRATTIS till det nya! :)
Ford ute på Flygstaden?
Ett stort grattis :jeps
Man tackar så mycket. :)

Helt rätt ute på flygstaden ligger detta. :jeps

Har du varit där någon gång?

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Idag.....

Inlägg av progge » 30 apr 2016 20:33

popp skrev:
progge skrev:
Hej skrev:Även om du inte valde att sluta på gamla jobbet själv popp, så GRATTIS till det nya! :)
Ford ute på Flygstaden?
Ett stort grattis :jeps
Man tackar så mycket. :)

Helt rätt ute på flygstaden ligger detta. :jeps

Har du varit där någon gång?
Är i Halmstad rätt ofta, bodde på I16 i 14 månader.
Gillar staden vet du.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1120
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Idag.....

Inlägg av popp » 01 maj 2016 08:15

progge skrev:
popp skrev:
progge skrev:
Hej skrev:Även om du inte valde att sluta på gamla jobbet själv popp, så GRATTIS till det nya! :)
Ford ute på Flygstaden?
Ett stort grattis :jeps
Man tackar så mycket. :)

Helt rätt ute på flygstaden ligger detta. :jeps

Har du varit där någon gång?
Är i Halmstad rätt ofta, bodde på I16 i 14 månader.
Gillar staden vet du.
Ok.Då förstår jag att du vet vad det ligger någonstans. :D

Lagret som jag jobbade på tills i Fredags flyttade just där du bor i Smålandsstenar....

Du får komma och hälsa på mig när du i stan någon gång, :jeps

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Idag.....

Inlägg av progge » 01 maj 2016 11:19

popp skrev:
progge skrev:
Lagret som jag jobbade på tills i Fredags flyttade just där du bor i Smålandsstenar....

Du får komma och hälsa på mig när du i stan någon gång, :jeps
Drar ett Pm i god tid så kan vi ta en kaffe.
Vad hette detta lager?
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 01 maj 2016 16:05

Manor skrev:Idag köpte jag en ny pryl...det blev en Kärcher SC4 som är en ångtvätt. Jag kollade lite klipp på Youtube, men var väldigt skeptisk då det såg lite "fjuttigt" ut...men jag ville ändå testa.
Funktionen var faktiskt betydligt bättre än jag trott...jag la ner närmare 2,5 timmar på att ångtvätta fogarna i kökets och badrummets klinkersgolv och de blev finare än de varit på många många år. Därefter så ångtvättade jag golvet på både över- och undervåning...smidigt och snabbt och såg riktigt rent ut och inte en droppe kem...

Efter initiala 4 minuters uppvärmning så levereras ånga hela tiden man höll handtaget intryckt, och med i leveransen kom bl.a golvmunstycke, "vägg"munstycke och en liten nylonborste som jag använde till fogarna.

Baktanken är givetvis att även använda den i bilvårdandet. Motorutrymmet, dörröppningar och kanske även för fläckar på mattor och klädsel.

Klart bra pryl är det hur som helst, och jag känner mig väldigt nöjd med dagens köp och rengöring :).
Dagen ångtvättning blev golven på bägge planen, trappräcke, vitvarornas frontar, skåpsluckor, dörrar och en vägg. Allt fungerade väldigt bra, och är även ganska kul när det pyser och fräser :).

Därefter testades insidan av ugnsluckans glas...men där fungerade det inte alls, iofs inte så konstigt.

Bägge bilarna tvättades och därefter användes ångtvätten till motortvätt på bägge bilarna och i samtliga dörröppningar och skrymslen...makalöst bra gick det. Ångan löser upp allt skit lätt som en plätt, och därefter eftertorkade jag med en mikrofibertrasa. Tidigare så har jag testat med en "Tornador" med milt medel och tryckluft...men det här fungerade betydligt bättre i motorutrymmet.

Så betyget är hittills 9 av 10...den är lite för plastig för att få full pott...men funktionen är kanon :).
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Idag.....

Inlägg av e_king » 01 maj 2016 17:40

Manor skrev:
Manor skrev:Idag köpte jag en ny pryl...det blev en Kärcher SC4 som är en ångtvätt. Jag kollade lite klipp på Youtube, men var väldigt skeptisk då det såg lite "fjuttigt" ut...men jag ville ändå testa.
Funktionen var faktiskt betydligt bättre än jag trott...jag la ner närmare 2,5 timmar på att ångtvätta fogarna i kökets och badrummets klinkersgolv och de blev finare än de varit på många många år. Därefter så ångtvättade jag golvet på både över- och undervåning...smidigt och snabbt och såg riktigt rent ut och inte en droppe kem...

Efter initiala 4 minuters uppvärmning så levereras ånga hela tiden man höll handtaget intryckt, och med i leveransen kom bl.a golvmunstycke, "vägg"munstycke och en liten nylonborste som jag använde till fogarna.

Baktanken är givetvis att även använda den i bilvårdandet. Motorutrymmet, dörröppningar och kanske även för fläckar på mattor och klädsel.

Klart bra pryl är det hur som helst, och jag känner mig väldigt nöjd med dagens köp och rengöring :).
Dagen ångtvättning blev golven på bägge planen, trappräcke, vitvarornas frontar, skåpsluckor, dörrar och en vägg. Allt fungerade väldigt bra, och är även ganska kul när det pyser och fräser :).

Därefter testades insidan av ugnsluckans glas...men där fungerade det inte alls, iofs inte så konstigt.

Bägge bilarna tvättades och därefter användes ångtvätten till motortvätt på bägge bilarna och i samtliga dörröppningar och skrymslen...makalöst bra gick det. Ångan löser upp allt skit lätt som en plätt, och därefter eftertorkade jag med en mikrofibertrasa. Tidigare så har jag testat med en "Tornador" med milt medel och tryckluft...men det här fungerade betydligt bättre i motorutrymmet.

Så betyget är hittills 9 av 10...den är lite för plastig för att få full pott...men funktionen är kanon :).
Haha Blivit nyfiken på en sån själv och kikade in på Prisjakt på omdömena. Manor är överallt. [emoji1]

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5627
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Manor » 01 maj 2016 19:00

Ja, jag letade själv omdömen om den...men jag blev först att skriva något.
Det finns lite klipp på Youtube, men de såg lite sisådär ut.
Ångtrycket är dock riktigt hyggligt i verkligheten, och funktionen i motorutrymmet var verkligen kanon.
Nu var ju bägge bilarna hyfsade i motorutrymmet, det var bara en vintersäsong med smuts...det kanske är annorlunda om det är oljigt och rejält grisigt...

Hur som haver så fungerade den även till golvtvätten inomhus, betydligt roligare än att moppa...och resultatet blir bra och helt utan rengöringsmedel. 1890:- fick jag ge på Webhallen.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 845
Blev medlem: 15 apr 2013 15:12
Ort: österbybruk

Re: Idag.....

Inlägg av henkek » 01 maj 2016 19:05

Jag köpte kerchers lilla ångtvätt från jula. som du säger så funkar den riktigt bra till o skura golven me :) tänkte ha den mest till motorytrymmen men den har blivit kvar inne i huset

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1120
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Idag.....

Inlägg av popp » 01 maj 2016 20:27

progge skrev:
popp skrev:
progge skrev:
Lagret som jag jobbade på tills i Fredags flyttade just där du bor i Smålandsstenar....

Du får komma och hälsa på mig när du i stan någon gång, :jeps
Drar ett Pm i god tid så kan vi ta en kaffe.
Vad hette detta lager?
Yes.Jag kan skicka ett Pm så kan vi kolla hur läget ligger till då. :jeps

Är du ofta i Halmstad?

Lagret som vi flyttade alla våra saker till heter Thårs lager tror det ligger på Dalsgatan om jag inte minns helt fel. :)

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3278
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Idag.....

Inlägg av progge » 02 maj 2016 05:02

popp skrev:
progge skrev:
popp skrev:
progge skrev:
Lagret som jag jobbade på tills i Fredags flyttade just där du bor i Smålandsstenar....

Du får komma och hälsa på mig när du i stan någon gång, :jeps
Drar ett Pm i god tid så kan vi ta en kaffe.
Vad hette detta lager?
Yes.Jag kan skicka ett Pm så kan vi kolla hur läget ligger till då. :jeps

Är du ofta i Halmstad?

Lagret som vi flyttade alla våra saker till heter Thårs lager tror det ligger på Dalsgatan om jag inte minns helt fel. :)
Är i Halmstad sommartid cirka var tredje helg :nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 754
Blev medlem: 19 apr 2013 12:07
Ort: Kungälv

Re: Idag.....

Inlägg av Bananen » 02 maj 2016 13:59

...gick min Vw Caddy 2008 igenom besiktningen med blankt papper! :jeps
/ Hälsningar Thomas

Marcus E
Medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 04 maj 2015 19:03
Ort: Jönköping

Re: Idag.....

Inlägg av Marcus E » 02 maj 2016 18:32

Blev trött på dem små flaskorna med polermedel, korken på dem.
Så köpte dem vanligaste polermedlen i 1liters och tappade upp på liten flaska med bra kork. Blev super :)
Bilagor
image.jpeg

Bagge
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 06 sep 2014 12:24
Ort: Västervik

Re: Idag.....

Inlägg av Bagge » 02 maj 2016 18:45

Marcus E skrev:Blev trött på dem små flaskorna med polermedel, korken på dem.
Så köpte dem vanligaste polermedlen i 1liters och tappade upp på liten flaska med bra kork. Blev super :)
Ingen precision i 250ml flaskorna direkt. Lite som när man försöker få ut det sista ur ketchupflaskan [emoji3]

Marcus E
Medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 04 maj 2015 19:03
Ort: Jönköping

Re: Idag.....

Inlägg av Marcus E » 02 maj 2016 18:53

Bagge skrev:
Marcus E skrev:Blev trött på dem små flaskorna med polermedel, korken på dem.
Så köpte dem vanligaste polermedlen i 1liters och tappade upp på liten flaska med bra kork. Blev super :)
Ingen precision i 250ml flaskorna direkt. Lite som när man försöker få ut det sista ur ketchupflaskan [emoji3]
Nej dem suger rätt hårt ;)

Pierrel
Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: 06 okt 2015 20:03
Ort: Stockholm

Re: Idag.....

Inlägg av Pierrel » 02 maj 2016 19:16

Marcus E skrev:Blev trött på dem små flaskorna med polermedel, korken på dem.
Så köpte dem vanligaste polermedlen i 1liters och tappade upp på liten flaska med bra kork. Blev super :)
Var är de där flaskorna köpta? Fick precis hem en 500g S20 black, och de flaskorna/korkarna är också enorma!

Skickat från min Honor 6 via Tapatalk

Skriv svar