Sida 2 av 2
Re: Nissan S14
Postat: 08 jan 2009 19:20
av mortil
Fick förfrågan på hur det sett ut efter att man kört med lammull efter våtslip.
så här på ett ungefär.
Och efter ett snabbvarv med IP,
ja vet de finns repor kvar. men fick lägga ner polerandet där, min mage började skrika och pizzerian kändes väldigt lockande
Re: Nissan S14
Postat: 08 jan 2009 19:50
av Jiiins
Jag förstår dej mortil!
Den pizzerian.....var ju inte dum
Re: Nissan S14
Postat: 08 jan 2009 19:54
av Tantrum
Tackar!
Skulle det ta mycket längre tid att slipa med 4000 och sen 8000, istället för 2000 till 4000? Tänker att man kanske kan spara det grövsta polersteget och "bara" ta ett eller ett par varv extra med t ex IP?
Re: Nissan S14
Postat: 08 jan 2009 19:57
av mortil
Tantrum skrev:Tackar!
Skulle det ta mycket längre tid att slipa med 4000 och sen 8000, istället för 2000 till 4000? Tänker att man kanske kan spara det grövsta polersteget och "bara" ta ett eller ett par varv extra med t ex IP?
8000 ? finns de så högt
4000 är helt ok . krävdes mycket MYCKET mindre jobb när jag efterpolerat med 4000 efter 2000
Re: Nissan S14
Postat: 08 jan 2009 21:11
av Tantrum
mortil skrev:Tantrum skrev:Tackar!
Skulle det ta mycket längre tid att slipa med 4000 och sen 8000, istället för 2000 till 4000? Tänker att man kanske kan spara det grövsta polersteget och "bara" ta ett eller ett par varv extra med t ex IP?
8000 ? finns de så högt
4000 är helt ok . krävdes mycket MYCKET mindre jobb när jag efterpolerat med 4000 efter 2000
Jepp
http://www.cooltools.us/3M-Polishing-Pa ... ol-106.htm
Även 12000:
http://internationalhobby.com/kpitem.as ... de=DTM9009
Jag är sugen på att våtslipa! På nån gammel 740 till att börja med kanske
Lacken blir som en spegel när man verkligen får bort alla ojämnheter.