Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Nicke i farten

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5622
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Nicke i farten

Inlägg av Manor » 17 maj 2016 22:11

Kan man inte spänna upp en form av pressening? Min granne hade också en stor björk, och den skräpade ner under de flesta årstider...så jag jublade när den togs ner. Dock så trodde jag att det mesta av den där trista gula dammiga pollen som täckte hela bilen kom från björken...men tji fick jag, det verkade komma från den närliggande skogens barrträd.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Sandgrens
Medlem
Inlägg: 100
Blev medlem: 31 jan 2016 00:20
Ort: Upplands Väsby

Re: Nicke i farten

Inlägg av Sandgrens » 27 maj 2016 21:54

Tack för alla förslag på lösningar av att förhindra det! Har väl framtidsplaner på garage/carport... Tycker inte att det är så snyggt att spänna upp en pressening men även det är ett temporärt alternativ. Saven har slutat droppa men nu är det pollen som är värst, bilarna blir snabbt gula och som grädde på moset så är man även pollenallergiker....

Ska försöka göra en grundligare tvätt till nästa helg. Ska precis beställa lite smått o gått från bbv.
Niklas
Ursäktar stavfel men ajfån gillar inte mig...

BMW 528i M-Sport 2011
Porsche Boxter 1998
Lexus RX300 2005

Skriv svar