Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Commanders puts - Volvo V70

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 28 mar 2015 21:37

netmatte skrev:Helt sjukt ser inte ut som samma bil ju hehe =) snyggt jobbat.
Stämmer bra. Lånade en annas XC70 och fejkade allt. Haha :lol: . skämt å sido, Kul att få jobba lite som ovan kommentator sa :)

Användarvisningsbild
netmatte
Medlem
Inlägg: 376
Blev medlem: 28 feb 2014 00:57
Ort: sandhem

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av netmatte » 28 mar 2015 21:39

Moste vara så du gjorde hehe. =P

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av miken » 28 mar 2015 21:41

snyggt den behövde verkligen lite omvårdnad :)

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 28 mar 2015 21:49

Commander skrev:
netmatte skrev:Helt sjukt ser inte ut som samma bil ju hehe =) snyggt jobbat.
Stämmer bra. Lånade en annas XC70 och fejkade allt. Haha [emoji38] . skämt å sido, Kul att få jobba lite som ovan kommentator sa :)
Tyvärr känner jag ingen annan som har en XC70 men hade gärna haft en själv. Riktigt mysig bil det där :)

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 28 mar 2015 21:52

miken skrev:snyggt den behövde verkligen lite omvårdnad :)
Ja men det är tur att det finns bilar i det skicket. Så man får så tydliga resultat dvs :)

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av miken » 28 mar 2015 22:04

Commander skrev:
miken skrev:snyggt den behövde verkligen lite omvårdnad :)
Ja men det är tur att det finns bilar i det skicket. Så man får så tydliga resultat dvs :)
absolut :best

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 28 mar 2015 22:15

Bjuder på en video efter S3 Gold XXL, så det blir lite variation från bilderna.


miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av miken » 28 mar 2015 22:23

snyggt kul med videos :)

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


popp
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1117
Blev medlem: 23 maj 2012 08:37
Ort: Halmstad

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av popp » 30 mar 2015 08:50

Snyggt jobbat som alltid. :jeps

Det blev en rejäl skillnad på bilen. :D

Och kul med video också. :best

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 30 mar 2015 22:21

popp skrev:Snyggt jobbat som alltid. :jeps

Det blev en rejäl skillnad på bilen. :D

Och kul med video också. :best
Tack popp, ja jag nlev riktigt nöjd. Men det var slitigt. Värsta bilen jag gjort :) Ja de rör sig mer då :D

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av e_king » 31 mar 2015 08:18

Grymt jobbat. [emoji106]
Vill du spara på rondellen så tvätta bilen i några steg till. Även tid sparas och resultatet blir ännu bättre.
Kanonjobb i vilket fall som helst. [emoji3]

/Fredrik

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 01 apr 2015 13:00

e_king skrev:Grymt jobbat. [emoji106]
Vill du spara på rondellen så tvätta bilen i några steg till. Även tid sparas och resultatet blir ännu bättre.
Kanonjobb i vilket fall som helst. [emoji3]

/Fredrik
Visste inte att den var så skitig. Vad tänkte för steg då? Alkalisk avfettning? Aldrig vart med om dett förr nämligen och jag utmålar mig inte till något proffs :D

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 01 apr 2015 19:53

Elmia på Lördag så ska putsa allt som har med bilen att göra. 17" vinterfälgar åker av och byter till 18" på Fredag. Körde först Scholl Spam, vilken bra rengörning, plättlätt att få bort smuts. Sedan Glare PP på fälgarna och på däcken testade jag Scholl NEO, gav inte någån blöt hinna, får se om hållbarheten är bättre än andra däckglanser.

Före:
Bild

Efter:
Bild

Allt klart för skifte :)
Bild

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1824
Blev medlem: 08 okt 2012 12:27
Ort: Storvreta

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av e_king » 01 apr 2015 21:29

Commander skrev:
e_king skrev:Grymt jobbat. [emoji106]
Vill du spara på rondellen så tvätta bilen i några steg till. Även tid sparas och resultatet blir ännu bättre.
Kanonjobb i vilket fall som helst. [emoji3]

/Fredrik
Visste inte att den var så skitig. Vad tänkte för steg då? Alkalisk avfettning? Aldrig vart med om dett förr nämligen och jag utmålar mig inte till något proffs :D
Alkalisk, flygrostborttagare, lera och eventuellt extra tjärborttagning. Varje steg tills man är nöjd. Inte bara en gång och så färdigt. Trissorna blir aldrig missfärgade om man är riktigt nogrann vid rengöringen. I värsta fall kan enbart tvären yta 3-5 timmar. [emoji3] Men runt 1,5 timme brukar jag ligga på. En del av tiden doser man in på utebliven rengöring av trissor.
Men det var fortfarande ett riktigt bra resultat du fick till. [emoji106]

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 02 apr 2015 03:47

e_king skrev:
Commander skrev:
e_king skrev:Grymt jobbat. [emoji106]
Vill du spara på rondellen så tvätta bilen i några steg till. Även tid sparas och resultatet blir ännu bättre.
Kanonjobb i vilket fall som helst. [emoji3]

/Fredrik
Visste inte att den var så skitig. Vad tänkte för steg då? Alkalisk avfettning? Aldrig vart med om dett förr nämligen och jag utmålar mig inte till något proffs :D
Alkalisk, flygrostborttagare, lera och eventuellt extra tjärborttagning. Varje steg tills man är nöjd. Inte bara en gång och så färdigt. Trissorna blir aldrig missfärgade om man är riktigt nogrann vid rengöringen. I värsta fall kan enbart tvären yta 3-5 timmar. [emoji3] Men runt 1,5 timme brukar jag ligga på. En del av tiden doser man in på utebliven rengöring av trissor.
Men det var fortfarande ett riktigt bra resultat du fick till. [emoji106]
Ja eftersom aldrig stött på liknande så har jag aldrig tänkt på fler tvättsteg. Lerad är den, som dock inte står, trissan blev så av 25% av huven och inte körd så skitig över hela bilen. Trodde först det var problem med [emoji2]

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 08 apr 2015 20:42

Fick hem ett paket idag innehållande Polish Angel Carnauba Arts Black Wulfenite Vax. Ett rinnande vax med färgpigment som appliceras med duk direkt efter tvätt. Jag kunde så klart inte hålla mig efter att ha sett Lemerok avrinning. Gjorde en nogrann tvätt av bilen i Fredags inför Elmiaresan,

Körde först en högtryckstvätt
På med BBV Arti Green... vänta...
Högrtrycksspolningen
Tvätt med Polish Angel Glissante (trevligt schampo som inte ska användas allt för ofta med tanke på priset)
Avspolning med slang
Torkning (det lilla som fanns)
1 lager Polish Angel Black Wulfenite insmord och avtorkad direkt efter

Spela upp i HD

Avrinning före tvätt


Avrinning efter med Polish Angel Black Wulfenite
Senast redigerad av 2 Commander, redigerad totalt 8 gång.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Lemerok » 08 apr 2015 20:54

Commander skrev:Fick hem ett paket idag innehållande Polish Angel Carnauba Arts Black Wulfenite Vax. Ett rinnande vax med färgpigment som appliceras med duk direkt efter tvätt. Jag kunde så klart inte hålla mig efter att ha sett Lemerok avrinning. Gjorde en nogrann tvätt av bilen i Fredags inför Elmiaresan,

Körde först en högtryckstvätt
På med BBV Arti Green... vänta...
Högrtrycksspolningen
Tvätt med Polish Angel Glissante (trevligt schampo som inte ska användas allt för ofta med tanke på priset)
Avspolning med slang
Torkning (det lilla som fanns)
1 lager Polish Angel Black Wulfenite insmord och avtorkad direkt efter (kan även läggas och avtorkas efter 15 minuter)

Avrinning före tvätt


Avrinning efter med Polish Angel Black Wulfenite
Vgv kommer snart
Hehe inte direkt dålig avrinning innan. :) Master Sealant va?
Ska bli intressant och se om det blir bättre, är den hal och fin nu? Carnuba Arts gav riktigt hal yta med. :)

Jag körde metoden med att spraya på lacken, stryka ut med en duk och torka av med baksidan eller annan duk.
Visste inte att man kunde applicera och torka av efter 15 minuter, tips från Streetpower? Kanske borde provas.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 08 apr 2015 21:04

Lemerok skrev:
Commander skrev:Fick hem ett paket idag innehållande Polish Angel Carnauba Arts Black Wulfenite Vax. Ett rinnande vax med färgpigment som appliceras med duk direkt efter tvätt. Jag kunde så klart inte hålla mig efter att ha sett Lemerok avrinning. Gjorde en nogrann tvätt av bilen i Fredags inför Elmiaresan,

Körde först en högtryckstvätt
På med BBV Arti Green... vänta...
Högrtrycksspolningen
Tvätt med Polish Angel Glissante (trevligt schampo som inte ska användas allt för ofta med tanke på priset)
Avspolning med slang
Torkning (det lilla som fanns)
1 lager Polish Angel Black Wulfenite insmord och avtorkad direkt efter (kan även läggas och avtorkas efter 15 minuter)

Avrinning före tvätt


Avrinning efter med Polish Angel Black Wulfenite
Vgv kommer snart
Hehe inte direkt dålig avrinning innan. :) Master Sealant va?
Ska bli intressant och se om det blir bättre, är den hal och fin nu? Carnuba Arts gav riktigt hal yta med. :)

Jag körde metoden med att spraya på lacken, stryka ut med en duk och torka av med baksidan eller annan duk.
Visste inte att man kunde applicera och torka av efter 15 minuter, tips från Streetpower? Kanske borde provas.
Jepp, Master Sealant i grunden, du får hålla dig några minuter till ;) Kände lite och tyckte den blev sträv efter Carnauba Arts haha :roll:

Tyckte jag läste det att du gjort så men då tar jag bort den infon hahaha :D kolla min projekttråd snart så har du före och efter resultat ;)

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Lemerok » 08 apr 2015 21:20

Commander skrev: Jepp, Master Sealant i grunden, du får hålla dig några minuter till ;) Kände lite och tyckte den blev sträv efter Carnauba Arts haha :roll:

Tyckte jag läste det att du gjort så men då tar jag bort den infon hahaha :D kolla min projekttråd snart så har du före och efter resultat ;)
Snyggt, lite annorlunda avrinning mellan dem. Ingen dålig dock, men visst blev det bättre? ;)
Gillar att man i princip kan huven torr med vattenslangen. :nicka

Aha, nej det jag gjorde var att jag la två lager. Väntade 10-15 minuter mellan lager 1 och 2 enligt tips från Streetpower.

Nu blir man lite sugen på att testa på en obehandlad bil bara för att, se hur det fungerar.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 637
Blev medlem: 14 apr 2014 03:17

Re: Commanders projekt - Volvo XC70 28/3-15

Inlägg av Commander » 08 apr 2015 21:31

Lemerok skrev:
Commander skrev: Jepp, Master Sealant i grunden, du får hålla dig några minuter till ;) Kände lite och tyckte den blev sträv efter Carnauba Arts haha :roll:

Tyckte jag läste det att du gjort så men då tar jag bort den infon hahaha :D kolla min projekttråd snart så har du före och efter resultat ;)
Snyggt, lite annorlunda avrinning mellan dem. Ingen dålig dock, men visst blev det bättre? ;)
Gillar att man i princip kan huven torr med vattenslangen. :nicka

Aha, nej det jag gjorde var att jag la två lager. Väntade 10-15 minuter mellan lager 1 och 2 enligt tips från Streetpower.

Nu blir man lite sugen på att testa på en obehandlad bil bara för att, se hur det fungerar.
Ja sen får vi se hållbarheten på det. :) gillar avrinningen verkligen :)

Jasså var det så det var, då läste jag visst lite fel, my bad. Ja jagbskulle också vilja testa obehandlig bil med tvättrepor och se om den döljer något eller ej :)

Skriv svar