En massa flaskor, dunkar och annat i bagaget har jag dock inte plats för - så jag har satt ihop ett litet nödtvättkit som alltid ligger i bilen utan att ta plats.
De vanligaste kemprodukterna i varsin småflaska, mikrofiberdukar, flaskor, tvättvante, ihopfällbar hink och en liten dammsugare ligger alltid i original prylfacket i "reservhjulsbaljan".
Idag tvättade jag på OKQ8 i Enköping på väg hem från ett jobb i Strängnäs. Tog lite bilder med mobilen.

Rysk stridsvagn? Jo, den ingick faktiskt i dagens arbete. Men struntsamma, nu är det biltvätt som gäller!

Tvättkittets huvudbeståndsdel, en plastlåda med åtta endeciliters Ikea-flaskor och MF-dukar.

Arti Green är det i en av de åtta flaskorna. En deciliter räcker ju med råge. Halvliters dubbelpumpspruta är lite snålt, men det var max vad som fick plats.

I tvätthallen fanns bara en hink och den var full med spillolja. Då är Biltemas ihopfällbara hink räddningen. Tar ingen plats alls!

Hinken blir ganska stadig med vatten i, men kunde varit större.

En vanlig trigger passar i flaskorna. Har en tomflaska med, så jag kan köra ren triggern med vatten.

Kittet på plats igen. Använda MF-dukar och tvättvanten ligger i en plastpåse i väntan på tvätt, men ligger normalt i vänstra facket. Till höger ligger Black&Decker-dammsugaren.

Ironiskt.
När jag åkte in i hallen sken solen från blå himmel, när jag kom ut regnade det. Tio mil hem... Så det blir ny tvätt hemma i morgon. Suck!
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.