Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tips på sprayflaskor

Allt utvändigt arbete och produktval.
TobbeL
Medlem

Tips på sprayflaskor

Inlägg av TobbeL » 02 feb 2015 20:25

Hejsan allesammans

Jag skulle vilja ha tips på bra sprayflaskor. Inte helt sällan köper man produkter på sprayflaska och nog För hundra gubbar lägger den där förbaskade spraymojängen av alldeles för tidigt. Nu har jag fått nog :) En normal prisklass vore att föredra med, säg <50 spänn? haha Den ska gärna tåla starkare bilvårdsmedel såsom avfettningar t.ex. Man får gärna ifall det går tipsa om bara själva sprayenheten som då kan passa på slumpvald flaska av varierande storlek, även dunkar?

En följdfråga på det. Hur är det med förbrukningen om man jämför en vanlig sprayflaska mot en t.ex lågtrycksspruta?

Tack på förhand

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem

Re: Tips på sprayflaskor

Inlägg av Dannek » 03 feb 2015 18:06

sista frågan känner jag att jag kan svara med min egen åsikt, det går åt mindre med kem med lågtryckspruta tycker jag eftersom man drar den med sprutet på och behöver inte spraya överlapp på varje spray för att få det att täcka ytan :jeps

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av ostkroken » 03 feb 2015 23:36

Jag upplever inte att det skiljer så mycket i förbrukning mellan sprayflaska och lågtryck. Men såklart betydligt skönare med lågtryck om man ska spraya mycket.

Vroom vroom

hebbe
Medlem

Inlägg av hebbe » 04 feb 2015 07:30

Ja har börjat använda gloria sprayflaskor och det får åt extremt lite avfettning med dom. Det blir som ett dimmoln. kostar drygt 100:- dom har även dubbelverkande handtag..

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 04 feb 2015 10:58

Kwazar flaskor med dubbelverkande pumpar gillar jag bäst för stunden. Ger en väldigt fin dimma.

Lågtryckssprutor tycker jag förbrukar MER kem, betydligt mer till och med.

Sotvispen
Medlem

Inlägg av Sotvispen » 05 feb 2015 10:36

Funkar kwazar flaskorna till kallavfettning också? Är lite sugen på att beställa några och ha till diverse kem.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Lemerok » 05 feb 2015 15:20

Sotvispen skrev:Funkar kwazar flaskorna till kallavfettning också? Är lite sugen på att beställa några och ha till diverse kem.
Rören innuti blir hårda om man låter dem stå med avfettning i, det har lett till att rören lossnar från triggern ibland. Lite störande när det händer om man håller på att tvätta.

Fungerar nog bättre om man tömmer dem mellan användningarna dock.

Skriv svar