Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
polera/lackskydd före eller efter Concept Vista?
-
Davidio
- Ny Medlem
polera/lackskydd före eller efter Concept Vista?
Ska ätligen fixa till min svarta Saab. Men ska jag polera och lägga på lackskydd först och sen Concept Vista på listerna så de blir svarta igen eller ska jag göra tvärsom?
SAAB 9-3SC -07
BMW R850R -04
BMW R850R -04
- garagehunden KL
- Medlem
Re: polera/lackskydd före eller efter Concept Vista?
Själv skulle jag tänka så att när jag polerar för att sedan lackskydda måste jag bort med polermedelresterna och då försvinner kanske mycket av concept vistan också i onödan. Dessutom vore det inget vidare att få concept vista i lackskyddet. Därför lägger jag Concept vista (etc.) sist som pricken över i.
Sen kan man även resonera som så att man lägger Concepten först för att skydda gummit mot polermedlet. Kanske är många som tycker så med, jag väljer dock det förstnämnda som sagt.
Sen kan man även resonera som så att man lägger Concepten först för att skydda gummit mot polermedlet. Kanske är många som tycker så med, jag väljer dock det förstnämnda som sagt.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Det kan vara trygt att tejpa av lister innan poleringen om man lagt vinylmedel innan. Tejpen fäster liksom inte.
Så jag skulle säga att du lägger Vista sist.
- Perra83
- Entusiast

Ja så är det. Tejpen fäster verkligen inte om det är något medel på plast o gummi.Pierriewargen skrev:Det kan vara trygt att tejpa av lister innan poleringen om man lagt vinylmedel innan. Tejpen fäster liksom inte.