Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fågelskit - mest prisvärda QD?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
dunderklumpen
Medlem

Inlägg av dunderklumpen » 29 jun 2014 23:48

Hej!

Som rubriken: vilken QD är mest prisvärd för att ha liggande i bilen när fåglarna varit framme och uträttat sina behov över bilen? Idag har jag en flaska Citrus Bling (1:3, ca) och en MF-duk. En kombo som verkligen funkar bra. Dock har jag problem med att CB dunstar i flaskan, eller om det möjligtvis är vattnet som på något vis dunstar. Det blir säkert varmt i skuffen ibland, men inte så varmt så att det dunstar, väl?

Dessutom har jag inte mer CB hemma att blanda till. Och jag känner nog att det är lite overkill rent ekonomiskt att köra Perfection, Ultima QD, Sonax Xtreme Detailer eller liknande. Det måste väl gå att hitta något billigare som funkar lika bra till fågelspillning?

Därav frågan: vad blir mest prisvärt och effektivt? Något som inte dunstar vore bra... :D
Senast redigerad av 4 dunderklumpen, redigerad totalt 14 gång.
// dunderklumpen

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Fågelskit - mest prisvärda QD?

Inlägg av Pierriewargen » 30 jun 2014 02:22

Ultima Waterless Wash, Optimum No-Rinse eller annan likvärdig produkt i koncentrat? En liten flaska no-rinse kostar inte mycket men ger ~4 liter färdig detailer.
Senast redigerad av 4 Pierriewargen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
dunderklumpen
Medlem

Inlägg av dunderklumpen » 30 jun 2014 02:24

Pierriewargen skrev:Ultima Waterless Wash, Optimum No-Rinse eller annan likvärdig produkt i koncentrat? En liten flaska no-rinse kostar inte mycket men ger ~4 liter färdig detailer.
Aha! Där ser man. Jag trodde de var färdigblandade redan. Tack!
Senast redigerad av 4 dunderklumpen, redigerad totalt 14 gång.
// dunderklumpen

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Fågelskit - mest prisvärda QD?

Inlägg av tobbegubben » 30 jun 2014 11:23

Det är kanske bara jag. Men jag har en sprayflaska enbart med vatten. Sprutar på låter verka lite och en MF trasa på det funkar kanon.
Skulle skiten ha bitit i lacken baddar jag in MF trasan med vatten och låter den ligga på och lösa upp, sedan bara torka av.

Skriv svar