Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
få upp "glidet" i vindrutan
-
Pigman
- Ny Medlem
få upp "glidet" i vindrutan
Använde pps glasbehandling från Bollnäsbilvård och regnet flyger fint av rutan men jag måste gjort något fel för allt vad glid heter är borta så vindrutetorkarnahoppar fram på rutan då där är för mycket motstånd. Någon som har en idé hur jag ska få tillbaka glidet i rutan?
Senast redigerad av 4 Pigman, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Re: få upp "glidet" i vindrutan
Det kommer troligen lösa sig efter första handtvätten. Ja får alltid så efter Aquapel behandling och även sist när ja tog PPS.
Dra inte på något annat medel efter tvätt eller så utan tvätta bara som vanligt schampo och torka torrt efter sköljning.
Dra inte på något annat medel efter tvätt eller så utan tvätta bara som vanligt schampo och torka torrt efter sköljning.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
Pigman
- Ny Medlem
Det blir att testa imorgon. Ganska störande problem 
Senast redigerad av 4 Pigman, redigerad totalt 14 gång.
-
henkek
- Trogen Medlem

Jag köpte pps för ett par månader sen. Nu förstår jag varför dem är billiga
de håller inte ens i närheten sålänge som de står på hemsidan. Men man får ju de man betalar för.
Nästa gång blir aquapel hört att de ska va bättre hållbarhet på den
Senast redigerad av 4 henkek, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

Re:
Min PPS jag lade i september 2012 höll gott och väl till vårbehandlingen 2013. Finns film på det någonstans på forumet tror jaghenkek skrev:Jag köpte pps för ett par månader sen. Nu förstår jag varför dem är billigade håller inte ens i närheten sålänge som de står på hemsidan. Men man får ju de man betalar för.
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- Manor
- Moderator

Jag har två PPS behandlingar hemma, men det blev Aquapel igen för mig då första behandlingen höll dryga 3 år
.
Jag har inte noterat någon strävhet eller att torkarna hoppat för mig...men i princip kör jag inte med torkarna mer än några slag i yttersta nödfall
.
Jag har inte noterat någon strävhet eller att torkarna hoppat för mig...men i princip kör jag inte med torkarna mer än några slag i yttersta nödfall
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
Andyah
- Medlem
har inte provat pps. bara billiga biltemas rain repellent. där blir det samma sak, torkarna hoppar fram. sen insåg jag oxå att om man kör fortare än 50km behöver man inte torkarna..problemet är bara att jag kör 98% tiden på 50 vägar elr mindre..så det gjorde ingen nytta med glasbehandlingen då vattnet är i vägen o torkarna hoppar fram hehe
Senast redigerad av 4 Andyah, redigerad totalt 14 gång.
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
Om man byter eller rengör torkarna slipper man oftast att dom hoppar
Jag tycker det fungerar suveränt även i lägre hastigheter då det är lättare att se genom då det pärlar sig istället för att bli en "sörja" och man inte behöver använda torkarna lika ofta
Jag tycker det fungerar suveränt även i lägre hastigheter då det är lättare att se genom då det pärlar sig istället för att bli en "sörja" och man inte behöver använda torkarna lika ofta
Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Nya torkarblad brukar vara rekommenderat ihop med ny glasbehandling. Vissa bilar är dock känsligare än andra och det kan bero på fel vinkel på torkarbladet, ett par graders vinkeländring av torkararmen med milt våld åt endera hållet brukar lösa det hela.
Personligen kör jag numera med Gtechniqs glasbehandling då jag tröttnade på Aquapel efter att ha fått tre torra kapslar vid senaste beställningen. Än så länge är det minst lika bra som Aquapel fast krångligare att lägga.
/Thomas
Personligen kör jag numera med Gtechniqs glasbehandling då jag tröttnade på Aquapel efter att ha fått tre torra kapslar vid senaste beställningen. Än så länge är det minst lika bra som Aquapel fast krångligare att lägga.
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- MattisH
- Trogen Medlem

Jag har hopp på mina torkare även med nya blad och utan behandling. Orsak, för dålig fjäder i armen till torkaren..
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
-
Fredhholma
- Ny Medlem
Min ena torkare gick av efter jag gjort pps behandlingen på min ruta....
Jag har nya torkare och 2 paket med behandling kvar så ger den en chans till sen testar jag aquapen som ligger på posten
Uppdate: Med nya torkare är jag mycket nöjd! Glider grymt bra nu och vätan rinner av utan problem. Bara hållbarheten kvar att testa nu!
Jag har nya torkare och 2 paket med behandling kvar så ger den en chans till sen testar jag aquapen som ligger på posten
Uppdate: Med nya torkare är jag mycket nöjd! Glider grymt bra nu och vätan rinner av utan problem. Bara hållbarheten kvar att testa nu!
Senast redigerad av 6 Fredhholma, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Aquapel ligger på min Ford, har tänkt fixa en film på hur det fungerar. Men det vägrar ju regna när man väl vill det. 
Inga problem med torkarna för mig varken på Forden eller på gamla Skodan.
Inga problem med torkarna för mig varken på Forden eller på gamla Skodan.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
Fredhholma
- Ny Medlem
Lagt pps på farsans bil, han är toknöjd
Ikväll la jag på crossbussen, enormt långsamma torkare så det är hemskt att köra när det ösregnar. Får se hur det funkar!
Ikväll la jag på crossbussen, enormt långsamma torkare så det är hemskt att köra när det ösregnar. Får se hur det funkar!