Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bubblor på lackad plast uppkom 1 vecka efter polering.
- jujimbo
- Entusiast

Bubblor på lackad plast uppkom 1 vecka efter polering.
Hmm, en fundering polerade för ett tag sen en porsche cayenne, killen ringde idag och sa att det kommit bubblor i den lackade plasten runt hjulhusen efter ca en vecka efter jag polerade och la lackskydd.
Har aldrig tidigare råkat ut för något sånt.
Funderar om det ens kan bero på lackskyddet eller poleringen, i så fall så är porsche känsligt, har kört med menzerna polermedel på över 30 poleringar, tvättade bilden med vasco avfettningsschampo.
Lackskyddet var duragloss track claw.
Har kör med dessa medel på flertalet bilar och inte haft några problem så... nån som har en tanke om vad som kan ha orsakat bubblor?
Ha det gött
Jujimbo
Har aldrig tidigare råkat ut för något sånt.
Funderar om det ens kan bero på lackskyddet eller poleringen, i så fall så är porsche känsligt, har kört med menzerna polermedel på över 30 poleringar, tvättade bilden med vasco avfettningsschampo.
Lackskyddet var duragloss track claw.
Har kör med dessa medel på flertalet bilar och inte haft några problem så... nån som har en tanke om vad som kan ha orsakat bubblor?
Ha det gött
Jujimbo
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- Jonke
- Trogen Medlem

Re: Bubblor på lackad plast uppkom 1 vecka efter polering.
Låter otroligt att poleringen skulle ha ställt till det.. Kanske omlackad plast med slarvigt förarbete så färgen inte fäst optimalt och då lite värme som fått det att börja(fortsätta) släppa?.. En bild vore underbart att granska på...
Tråkigt att höra men hoppas det löser sig och båda är nöjda. Men det låter skumt för ifall poleringen skulle orsakat så skulle det väll bubbla ganska direkt?
Mvh Jonas
Tråkigt att höra men hoppas det löser sig och båda är nöjda. Men det låter skumt för ifall poleringen skulle orsakat så skulle det väll bubbla ganska direkt?
Mvh Jonas
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
- knox682
- Medlem
Jag har lyckats fått en bubbla på stötfångaren fram på min gamla Volvo s40.
Det berodde på att lacken vart för varm o plasten fortfarande var för kall. För snabb uppvärmning alltså.
Men svårt o säga hur det är för din del, en bild som jonke säger vore bra.
Hoppas det löser sig bra för båda, inte roligt när sånt där händer.
Det berodde på att lacken vart för varm o plasten fortfarande var för kall. För snabb uppvärmning alltså.
Men svårt o säga hur det är för din del, en bild som jonke säger vore bra.
Senast redigerad av 4 knox682, redigerad totalt 14 gång.
// Stefan
- Jonke
- Trogen Medlem

Helt rätt teori. Men eftersom bubblorna uppstod efter en veckaknox682 skrev:Jag har lyckats fått en bubbla på stötfångaren fram på min gamla Volvo s40.
Men svårt o säga hur det är för din del, en bild som jonke säger vore bra.![]()
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

Porschen är inte äldre än 3-4 år så omlackad tror jag inte den är, tycker också det är konstigt att det kommit bubblor i efterhand, kör aldrig hårt på plast.
Bilder är svårt just nu då han rasat motorn och den står på verkstad för motorbyte.
Bilder är svårt just nu då han rasat motorn och den står på verkstad för motorbyte.
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- knox682
- Medlem
Men om man lyckats värma lacken så precis att den har släppt lite bara...sen om det har blivit kallare klimat så har det uppkommit bubblor. Låter långsökt men det jag kan komma på. Eller har ägaren tvättat med nått starkt medel?Jonke skrev:Helt rätt teori. Men eftersom bubblorna uppstod efter en veckaknox682 skrev:Jag har lyckats fått en bubbla på stötfångaren fram på min gamla Volvo s40.
Men svårt o säga hur det är för din del, en bild som jonke säger vore bra.![]()
Senast redigerad av 4 knox682, redigerad totalt 14 gång.
// Stefan
- jujimbo
- Entusiast

Är det jag funderar på också om han tvättat med nåt som inte är lämpligt, vet att han har högtryckstvätt.
Får forska vidare i detta.
Får forska vidare i detta.