Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polera nylackade detaljer?
-
Krakus
- Medlem
Polera nylackade detaljer?
Har fått hem nylackade detaljer till bilen. Kofångare m.m. Dock är jag inte nöjd med blankheten.
Går det polera upp? Det är glasfiber med netalic lack 2k och klarlack på det 2k.
Vad tror ni?
Går det polera upp? Det är glasfiber med netalic lack 2k och klarlack på det 2k.
Vad tror ni?
Senast redigerad av 4 Krakus, redigerad totalt 14 gång.
OBS! Jag är amatör!
Kör en gammal SLK.
Och en nyare vit E-Coupe.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Polera nylackade detaljer?
Allt som har någon typ av lack på sig går att polera
bara använda en produkt med låg cut i
Kan ju även upplysa om att man inte får polera om bilen är nylackad för någon vecka sedan
har glömt lite hur långt det ska torka enligt rekommendationerna men en månad i alla fall.
bara använda en produkt med låg cut i
Kan ju även upplysa om att man inte får polera om bilen är nylackad för någon vecka sedan
har glömt lite hur långt det ska torka enligt rekommendationerna men en månad i alla fall.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
Krakus
- Medlem
En månad???
Kom med ett färdig förslag är du snäll!
Helst MENZERNA!
Kom med ett färdig förslag är du snäll!
Helst MENZERNA!
OBS! Jag är amatör!
Kör en gammal SLK.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Nu när det är varmt kan du minska ner det till 2 veckor då
jag är ingen lackexpert utan läser bara vad experter rekommenderar.