Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Det funkar inte, vad är felet?
-
Ladiesman
- Medlem
Det funkar inte, vad är felet?
Hej alla!
Jag är en amatör som precis börjat med polish men läst och googlat och youtubat så ja kände att jag hade lite koll. Men det verkar som att ja är ute och cyklar för ja får inte till de.
Vad har jag för bil?
Jag har en metallicblå audi a4 -05 som är jätte dålig i lacken med massa massa tvättrepor.
Vad har jag?
Maskin: Meguiars DA powersystem som jag kopplat till en borrmaskin 1,06Kw och 0-3000varv
Trissor: Röd(hård), gul(mellan), svart(mjuk) samtliga från Meguiars.
Medel:
Meguiars Ultimate compound
Meguiars Ultimate polish
Meguiars Ultimate liquid wax
och efter en del prat och frågor och svar köpt Menzerna fast gloss 400.
Hur tvätta jag?
1. Kallavfettning
2. Diskmedel(Vet att de är fel men ville ha bort alla oljor skit)
3. Avtorkning med silikonskrapa och sedan med våffelduk.
Hur börja jag?
1. Valde att börja på bagageluckan, delade upp den i två delar med maskeringstejp
2. Började med Meguairs röda trissa + menzerna FG400
3. Spred ut allt med låg hastighet för att sedan höja.
4.Inflick till de som inte vet. Meguiars DA power system är en oscillerande enhet som de har framtagit för de som inte har råd att köpa de dyra modellerna men å andra sidan kosta den 700kr :S. Hur som helst..
5. Köde 8-10 passes av vertikala och horisontella..tills den nästan blev genomskinlig.
6. Torka av med microfiberduk..
7. Slå sig i huvudet för nästan inget gick bort..