Hej,
Ja, blank plast, alltså slät och blank.Inte lackad. Finns ju lite var stans.
Var tidigare i motocross svängen och det var ofta svårt att hitta bra medel för att få en fin yta på plasten.
Blev ofta väldigt fet yta, då med någon typ av siliconspray.
Till bilen har jag idag concept vista, men det blir kanske inte så bra? La t.ex concept vista på lampglasen bak på V70´n, blev kladdigt och inte alls fint.
Förslag mottages tacksamt.
/Hans-Åke
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bästa medel för blank plast?
-
Akuza
- Medlem
Bästa medel för blank plast?
Senast redigerad av 4 Akuza, redigerad totalt 14 gång.
-
Akuza
- Medlem
Re: Bästa medel för blank plast?
Ska försöka få bort Concept från lyktglasen och lägga skydd på....
Ultima tire & trim verkar bra. Blir dyrt om jag ramlar tillbaka i crossträsket. Men till däck och säkert efter en motortvätt kan jag tänka mig att det är utmärkt. Fanns tyvärr ej i lager för tillfället, hos bbv.
Om jag vill ersätta den här produkten:
http://www.garage24.se/atv/forbrukning/ ... s/47-40-74
(Det är Maximas SC1, en glansspray som luktar tutti-frutti.)
Med något drygare som i längden blir billigare och förhoppningsvis bättre, är det fortfarande Ultima tire & trim som gäller? Känns som enklare om det vore en produkt som sprayas på.
Ultima tire & trim verkar bra. Blir dyrt om jag ramlar tillbaka i crossträsket. Men till däck och säkert efter en motortvätt kan jag tänka mig att det är utmärkt. Fanns tyvärr ej i lager för tillfället, hos bbv.
Med något drygare som i längden blir billigare och förhoppningsvis bättre, är det fortfarande Ultima tire & trim som gäller? Känns som enklare om det vore en produkt som sprayas på.
Senast redigerad av 4 Akuza, redigerad totalt 14 gång.
-
danne67
- Medlem
Re: Bästa medel för blank plast?
Beställde för ett par dagar sedan hos Wax Dog (Ultiman alltså), så har det inte försvunnit väldigt fort så borde det finnas lite kvarAkuza skrev:Ska försöka få bort Concept från lyktglasen och lägga skydd på....
Senast redigerad av 4 danne67, redigerad totalt 14 gång.
- WaxDog
- Sponsor