Hej
Plastglaset på frontstrålkastarna på min BMW E91 (320i -07) är väll inte katastrof-dåliga
Lite nermattade, och lite småmärken. Dvs normalt slitage på en 2007a med ca 8000mil
Men när man polerat upp bilen i övrigt, så stör man sig ju även på mindre saker
Söker man på youtube så finns ju massor av guider hur man polerar upp strålkastarglasen (plasten) till "nyskick". Allt från tandkräm, autosol, våtslipning till 3-stegs polering med specialtrissor i varje steg
Hur komplicerat behöver man göra det hela om man vill ha ett bestående resultat efteråt.
Dvs inte bara lägga på en hinna som rinner bort efter några tvättar.
Finns det en bra produkter som klarar denna manöver i ett steg? (som t.ex Maguire plasticX, dvs våtslip + (1)polering)). Eller måste man gå så långt som 3-stegsprodukter och olika trissor?
Synpunkter, och förslag på bra produkt (jag använder mest Maguiers produkter fö)
Mvh
/Pix
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Strålkastarpolering (produkt?)
-
pix
- Ny Medlem
Strålkastarpolering (produkt?)
Senast redigerad av 4 pix, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Re: Strålkastarpolering (produkt?)
Nej det finns inte en produkt tyvärr.
Är glasen riktigt fina kan det funka med vanligt polermedel och en bra trissa.
Kör själv med Menzerna och optipad, detta funkar att få till nyskick på i princip varenda baklykta som finns, men fram blir det ett helt annat slitage från flugor, grus, regn och allt vad det är.
Men det blir knappst sämre av att testa, annars får du ta till slippappret:)
MVH/
Är glasen riktigt fina kan det funka med vanligt polermedel och en bra trissa.
Kör själv med Menzerna och optipad, detta funkar att få till nyskick på i princip varenda baklykta som finns, men fram blir det ett helt annat slitage från flugor, grus, regn och allt vad det är.
Men det blir knappst sämre av att testa, annars får du ta till slippappret:)
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
Chippe
- Medlem
Sv: Strålkastarpolering (produkt?)
Meguiars har kitt som heter 'head light restoration kitt' kika på dem
Skickat från min GT-I9100
Skickat från min GT-I9100
Senast redigerad av 4 Chippe, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

Re: Strålkastarpolering (produkt?)
http://www.glasspolishshop.com/ finns det saker du söker 
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.