Hej.
Har en Volvo 245 -92 Super Polar som jag vårdar ömt. Hittade nyligen en fin men skitig huvisolering. Nu undrar jag om ni har något tips på hur jag ska få denna ren. Törs inte spola för mycket med högtryckarn för då låssnar säkert det svarta ytskicktet. Har prövat lite med petroliumbaserd avfettning och försiktigt med högtryckarn men med dåligt resultat.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tvätta huvisolering
-
Kyten
- Medlem
Tvätta huvisolering
Senast redigerad av 4 Kyten, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: Tvätta huvisolering
Petroliumbaserad avfettning skulle jag undvika och köra Strovels Alfanol HD Grön istället...Sedan borsta med en fälgborste mekaniskt och hjälpa till lite med lösningen...Och hålla bra avstånd med högtrycken så den inte äter sig in...Låt huven stå i öppet läge så allt vatten rinner av....Kyten skrev:Hej.
Har en Volvo 245 -92 Super Polar som jag vårdar ömt. Hittade nyligen en fin men skitig huvisolering. Nu undrar jag om ni har något tips på hur jag ska få denna ren. Törs inte spola för mycket med högtryckarn för då låssnar säkert det svarta ytskicktet. Har prövat lite med petroliumbaserd avfettning och försiktigt med högtryckarn men med dåligt resultat.
Om du nu har huvisoleringen löst lägg den på en ledig yta och rengör med samma metod....
Jag tror nämligen att den smuts som finns löses bättre med alkaliskt medel....