Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fått en ny glasförsegling som är 2komp

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Fått en ny glasförsegling som är 2komp

Inlägg av Crille » 20 apr 2012 14:31

Fått en ny produkt att testa och se hur väl den håller..

Några bilder lägger jag ut iallafall till beskådning..

Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Re: Fått en ny glasförsegling som är 2komp

Inlägg av Crille » 20 apr 2012 16:01

Jill skrev:2komp levererar en bättre hållbarhet än bara aquapel är vår erfarenhey. Kör med Glass Guard från Lahega och stammisarna märker skillnad!
Brukar oftast va så att 2 petare har bättre hållbarhet än 1 petare...

Blir kul att se hur länge detta håller på rutan/rutorna vid riktig applicering..

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 20 apr 2012 17:32

Jill skrev:2komp levererar en bättre hållbarhet än bara aquapel är vår erfarenhey. Kör med Glass Guard från Lahega och stammisarna märker skillnad!
Glass Guard är väl samma typ som Aquapel och Volvos egna , fast med rengöringsvätska i flaskform i stället för servetter och omdöpt till primer eller något liknande.

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 20 apr 2012 18:09

Tackar för input.

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 20 apr 2012 19:35

Jag behandlade min förra bil med:
http://www.silanex.se/Shop.asp

Det fungerade väldigt bra och under många år (drygt 4 år) tills jag sålde bilen.
Glasmästaren som skulle laga ett stenskott fick inte bort detta medel med det han använde, och lagningen av stenskottet blev lite "sisådär" :).

Jag kör nu med Aquapel som efter cirka ett år fungerar bra också. Jag använder i princip inte vindrutetorkarna alls...någonsin.

2-komponents lär hålla bättre än 1-komponents...precis som lackskydd, antar jag i varje fall.

Crille, vad hamnar priset på?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 20 apr 2012 20:00

Manor skrev:Jag behandlade min förra bil med:

Det fungerade väldigt bra och under många år (drygt 4 år) tills jag sålde bilen.
Glasmästaren som skulle laga ett stenskott fick inte bort detta medel med det han använde, och lagningen av stenskottet blev lite "sisådär" :).

Jag kör nu med Aquapel som efter cirka ett år fungerar bra också. Jag använder i princip inte vindrutetorkarna alls...någonsin.

2-komponents lär hålla bättre än 1-komponents...precis som lackskydd, antar jag i varje fall.

Jag kan kolla priset i slutet på nästa vecka om du är intresserad, fick detta som prov för jag var tveksam, men sen när jag fick det så var det ju 2komp, sedan att det är TUV godkänt gör ju inte saken sämre..

Jag ska köra en test på det och se hur bra det funkar, måste bara byta framruta först för jag har fått lite större stenskott i den.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 20 apr 2012 21:17

Crille skrev:

Jag kan kolla priset i slutet på nästa vecka om du är intresserad, fick detta som prov för jag var tveksam, men sen när jag fick det så var det ju 2komp, sedan att det är TUV godkänt gör ju inte saken sämre..

Jag ska köra en test på det och se hur bra det funkar, måste bara byta framruta först för jag har fått lite större stenskott i den.
tänk er för innan ni börjar snacka om en viss produkt innan den är riktigt testad..
och inte slå ner på väl beprövade innan ni har ordentligt på fötterna..
detta säger jag av all välmening!!
lätt att tro att gräset är grönare på andra sidan innan men vet hela sanningen :mrgreen:
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 20 apr 2012 21:29

Men limban

Vem har klankat ner på någon produkt som är välbeprövat?..

Denna tråd handlar om att jag fått fatt på ett 2k skydd som JAG SKA TESTA, ser ingenstans
i tråden att någon klankar ner på nått...Men å andra sidan kanske du ser annat än vad vi ser ;)

Kan garantera att denna produkt är välprövad i tex Tyskland eftersom den är tillverkad där och testad och godkänd..

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 20 apr 2012 21:52

Crille skrev:Men limban

Vem har klankat ner på någon produkt som är välbeprövat?..

Denna tråd handlar om att jag fått fatt på ett 2k skydd som JAG SKA TESTA, ser ingenstans
i tråden att någon klankar ner på nått...Men å andra sidan kanske du ser annat än vad vi ser ;)

Kan garantera att denna produkt är välprövad i tex Tyskland eftersom den är tillverkad där och testad och godkänd..
tänkte inte främst på dig men dina anhängare.. (glimten i ögat)..
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor

Inlägg av WaxDog » 21 apr 2012 00:43

Jill skrev:
Funk skrev:
Glass Guard är väl samma typ som Aquapel och Volvos egna , fast med rengöringsvätska i flaskform i stället för servetter och omdöpt till primer eller något liknande.

/Thomas
Ryktet säger att steg 2 är samma. Jag vet inte och Lahega förnekar.
Steg 1 är däremot väldigt stark och unik. Det är just den som förlänger hållbarheten.

Därför ska det bli skoj o följa Crilles test o jämföra mot Glass Guard! :jeps
Lahega köper från PGW (Aquapel) så det är samma produkt dom säljer under eget namn som Aquapel...och samma som Volvo säljer.
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 21 apr 2012 09:14

Aquapel tycker jag att håller så bra och under väldigt lång tid...Så det känns lite onödigt med en 2K produkt...12mån är inget problem för Aquapel när det gäller normalbilisten..2000mil/år...ca 100kr/år i kostnad...bara plug and play...Men det skall bli spännande att se vad du kommer fram till Crille... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 21 apr 2012 09:36

Jill skrev:
Nisse skrev:Aquapel tycker jag att håller så bra och under väldigt lång tid...Så det känns lite onödigt med en 2K produkt...12mån är inget problem för Aquapel när det gäller normalbilisten..2000mil/år...ca 100kr/år i kostnad...bara plug and play...Men det skall bli spännande att se vad du kommer fram till Crille... ;)
Ingen som sagt något annat ... Aquapel är en grymt bra produkt.
Men som alltid går utvecklingen och tekniken frammåt och det är vårt ansvar som bilvårdare att hänga med och ge våra kunder det bästa :) Så ser jag på det hela iaf ;)
Hur länge håller en 2K behandling av frontrutan?
Ja det kommer nytt hela tiden....MEN..Många gånger kan "Old school" beprövade produkter vara bättre...Det "Bästa" ligger i betraktarens ögon...Och det skulle underlätta mycket för oss som jobbar med detta, om man hela tiden kunde hitta det "bästa" men alla hittar något som man tycker nog är det bästa...Men frågan kvarstår som alltid...Finns det något ännu bättre? ;)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 21 apr 2012 09:42

Nu har det blivit ett himla tuggande i denna tråd (min pappa är starkare än din pappa), ibland funderar jag om vissa här ÄR intresserade av andra produkter än dom som dom själva kör med eller säljer.

Nu ska jag inte va grinig men även om BBV säljer sina grejjer så kan det ju finnas andra guldägg hos andra säljare som är bra och kanske till och med bättre.. Får man demo saker bör man ju testa det och se hur väl sakerna fungerar i verkliga livet.

Dom som inte är intresserade av nya upptäkter behöver ju inte svara eller läsa tråden, den här tråden handlade om just 2K skyddet jag fått inte om 1 petare..

Men å andra sidan så kan jag strunta i att skriva hur det funkar, kan lägga min tid på viktigare saker som att polera en bil eller två..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 21 apr 2012 09:50

Crille skrev:Nu har det blivit ett himla tuggande i denna tråd (min pappa är starkare än din pappa), ibland funderar jag om vissa här ÄR intresserade av andra produkter än dom som dom själva kör med eller säljer.

Nu ska jag inte va grinig men även om BBV säljer sina grejjer så kan det ju finnas andra guldägg hos andra säljare som är bra och kanske till och med bättre.. Får man demo saker bör man ju testa det och se hur väl sakerna fungerar i verkliga livet.

Dom som inte är intresserade av nya upptäkter behöver ju inte svara eller läsa tråden, den här tråden handlade om just 2K skyddet jag fått inte om 1 petare..

Men å andra sidan så kan jag strunta i att skriva hur det funkar, kan lägga min tid på viktigare saker som att polera en bil eller två..
Skriver igen..."det skall bli spännande att se vad du kommer fram till Crille" :jeps
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 21 apr 2012 11:39

För att det inte skall bli något misstag så tänker jag på Aquapels ampull...Och just Glass Guard så finns det flera...Vilken är tillverkaren ?

;)
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 21 apr 2012 13:29

limban skrev:
Crille skrev:

tänk er för innan ni börjar snacka om en viss produkt innan den är riktigt testad..
och inte slå ner på väl beprövade innan ni har ordentligt på fötterna..
detta säger jag av all välmening!!
lätt att tro att gräset är grönare på andra sidan innan men vet hela sanningen :mrgreen:
Jag vet inte om det var mitt svar du menade Limban?
Jag har som sagt kört dryga 4 år med Silanex (2-komponent), och för mig fungerade det perfekt hela tiden. Så Silanex är ju riktigt testad av mig och för mig...men det innebär ju inte att det fungera perfekt för alla andra.

Nu kör jag alltså med Aquapel sedan knappt ett år som också fungerat jättebra.

Många som hänger på detta forum gillar väl att testa lite nya medel/produkter...i annat fall skulle väl alla gneta vidare med Turtle-produkter från OKQ8 :D. Det är väl inget större fel med det heller, men det är ju spännande och kul att testa olika grejer så länge som inte lacken krullar sig eller faller av ;).

Crille, det ska bli kul att se vad du tycker om det nya medlet du fått hem.
Keep up the good work :jeps.
mvh Manor

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 21 apr 2012 18:39

Nej Manor det var inte ditt inlägg jag syftade på..

Jag tycker det bara är så himla lätt att tala om att vissa produkter är bättre än andra :evil:
frågar du 10st rekondare eller hantverkare vilka produkter eller verktyg som är bäst så får du olika svar av nästa alla.. :lol: vem har rätt då??
alla har olika ideer och jobbar på olika sätt så ingen har väl det rätta svaret eller så har alla det :mrgreen:
så att hålla på med att säga att en produkt är dålig och en annan är så otroligt mycket bättre är ju från användare till användare.

Tack för mig :cheers
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 22 apr 2012 13:33

limban skrev:Nej Manor det var inte ditt inlägg jag syftade på..

Jag tycker det bara är så himla lätt att tala om att vissa produkter är bättre än andra :evil:
frågar du 10st rekondare eller hantverkare vilka produkter eller verktyg som är bäst så får du olika svar av nästa alla.. :lol: vem har rätt då??
alla har olika ideer och jobbar på olika sätt så ingen har väl det rätta svaret eller så har alla det :mrgreen:
så att hålla på med att säga att en produkt är dålig och en annan är så otroligt mycket bättre är ju från användare till användare.

Tack för mig :cheers
Jag håller med om att alla har just sina favoritmedel. Sanningen är väl att de flesta medel gör sitt jobb och att alla blir saliga på just det som de säljer eller använder :).
mvh Manor

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 02 jun 2012 09:16

Priset fick jag denna vecka, är ju inte lika billigt som 1 petarna som finns, priset låg på 285:- exkl moms per set, jag personligen tycker priset var högt, men håller produkten väl och sitter fast som berget och man kan göra alla rutor på bilen så är kostnaden helt okej..

Ska boka tid i slutet på juni för rutbyte och sedan lägga på denna 2k och testa hållbarheten..

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 02 jun 2012 22:24

Tror setet enbart räcker till 1 bil.

Skriv svar