Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

MC-Power

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
jesprut
Medlem

MC-Power

Inlägg av jesprut » 28 nov 2011 22:50

Hej alla

Där jag bor är cross-kulturen ganska stor, har crossgymnasiet 3mil härifrån. Har en kollega på jobbet som kör lite och han har pratat om att han använder något medel som heter MC-Power, som enligt honom ska vara jätte bra. Han vill inte använda avfettning osv då detta ska tränga in i motorn ?
Har inte orkat åka in och köpa en flaska där jag fått uppgift om att de finns att köpa, men för ett tag sedan var jag inne i stan på Coop Forum och där hittade jag detta medlet och var bara tvungen att köpa en flarra :) Lite kul att det är ett lokalt företag som är tillverkare också.

Nu till min fråga, vad ska man ha den till ? kan man ersätta kall/allkadiskavfettning ? eller ska man använda det som en APC ? vad tror ni, vet att det finns några hobbykemister där ute som kanske kan lista ut något :)

Produktbeskrivning:
Ett högeffektivt, miljövänligt rengöringsmedel för alla typer av fordon. efterlämnar
en blank smutsavvisande yta. mc-power
löser olja, salt och smuts på ett effektivt
sätt utan att vara någon risk för underlaget, miljön eller användaren.

Här är ett säkerhetsdatablad :)
http://shop.pls.nu/pdf/products/subcategory/72/sb.pdf?
Senast redigerad av 4 jesprut, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Re: MC-Power

Inlägg av Tantrum » 29 nov 2011 11:33

Med ett pH på 10 i brukslösning är den lite vassare än snälla pH-neutrala allrengöringar. Den verkar innehålla rätt mycket fettlösande ämnen, men den ersätter sannolikt inte nån kallavfettning. Funkar säkert riktigt bra att rengöra motor och drivpaket med.

Hade det varit en städprodukt hade det nog stått Grovrengöring på flaskan. Det är sannolikt så den används bäst :)
...like a boss.

Skriv svar