Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Billig produkt för däck, gummi och plastlister, bumper shine
-
Bojje
- Ny Medlem
Tjena!
Finns det en billig allt i allo produkt som kan användas på olackade kofångare, plastlister, gummilister och däck?
Har lite bleka delar på min bil.
Eller ska man ha flera produkter?
Finns det en billig allt i allo produkt som kan användas på olackade kofångare, plastlister, gummilister och däck?
Har lite bleka delar på min bil.
Eller ska man ha flera produkter?
Senast redigerad av 4 Bojje, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Re: Billig produkt för däck, gummi och plastlister, bumper s
När jag är lat, som på min egen bil senast, la jag Autorange Tyre Shine på däck och all utvändig svart plast. Den är helt grym för att vara en däcksglans. Den håller fortfarande bra, nu efter mer än tre veckor. Då har jag tvättat bilen två gånger, dock helt utan avfettning. Tror den heter Blue Dressing i Prorange-serien. Luktar dessutom så gott att man jublar.
Du får bättre hållbarhet på plast med Concept Vista, Ultima Tire and trim, mfl. men det är inget måste att ha flera medel.
Polerade en bil i helgen där jag la "Gummi och vinyl Glans". Den var riktigt riktigt bra, och dessutom dryg. Jujimbo vet ev. mer om vart man får tag på den. Här är en bild som Carina lagt upp på produkten
http://forumbilder.se/images/452201113512A274f.jpg från den här tråden http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=52&t=3802
Du får bättre hållbarhet på plast med Concept Vista, Ultima Tire and trim, mfl. men det är inget måste att ha flera medel.
Polerade en bil i helgen där jag la "Gummi och vinyl Glans". Den var riktigt riktigt bra, och dessutom dryg. Jujimbo vet ev. mer om vart man får tag på den. Här är en bild som Carina lagt upp på produkten
http://forumbilder.se/images/452201113512A274f.jpg från den här tråden http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=52&t=3802
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Konsument> Essex vinyl från Kombi kemi
Storförbrukare> Kombi 303 Vinyl från Kombi kemi

Storförbrukare> Kombi 303 Vinyl från Kombi kemi
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

Gummi och vinylglansen som Tantrum skrev om var ett prov jag fått, men det går säker att få tag på mer..
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Den var faktiskt inte så dum.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
andreasgustavsson
- Ny Medlem
Måste väl rekomendera samma som Nisse gjorde!
Har en femlitersdunk själv och måste säga att jag kör det till ALLT : )
Är inte så jättemycket sillikon i heller så den kladdar inte lika mycket som tex lahegas motsvarighet gör.
En stor fördel med den är att man kan bestämma lite hur glansigt man vill ha.
Sprayar man den på hjulsidorna och bara låter den verka blir det ganska glansigt.
Torkar man däremot av med svamp direkt får man en liite mattare yta.
//Andreas
Har en femlitersdunk själv och måste säga att jag kör det till ALLT : )
Är inte så jättemycket sillikon i heller så den kladdar inte lika mycket som tex lahegas motsvarighet gör.
En stor fördel med den är att man kan bestämma lite hur glansigt man vill ha.
Sprayar man den på hjulsidorna och bara låter den verka blir det ganska glansigt.
Torkar man däremot av med svamp direkt får man en liite mattare yta.
//Andreas
Senast redigerad av 4 andreasgustavsson, redigerad totalt 14 gång.
-
Purusam
- Medlem
Jag har nu 3 produkter åt detta ändamål, Ultima tire and trim, sonax nånting, samt concept vista.
Senast redigerad av 4 Purusam, redigerad totalt 14 gång.
-
Purusam
- Medlem
Senast redigerad av 4 Purusam, redigerad totalt 14 gång.
- SAABninefive
- Trogen Medlem

Jag har iofs inte testat så många andra men jag är super nöjd med Ultima, det gör allt gummi och plast du kan tänka dej som nytt! Beroende på hur mycket blänka du vill ha så lägger du på mellan ett och tre lager
. Det är ju inte jättebilligt men samtidigt riktigt drygt så det räcker länge. Hållbarheten ska väl vara en 3 månader tror jag. Blir en svart bra yta som är helt kladdfri och vatten avstötande.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13