Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Ford Ka
- Manor
- Moderator

Ford Ka
Trots att jag har sagt "ingen Ford på min gård" efter att ha haft två tidigare Fordar med en massa problem...nu funderar jag dock på att köpa en gammal Ford Ka för en ringa slant så att sonen kan övningsköra manuell låda. Det är en släkting som har ägt den sedan ny, och den har gått under 8000 mil.
Det är en 98 med stora plastdelar här och där...och dessa har givetvis blivit alldeles gråa och trista.
Vad tror ni om en Concept Vista behandling?
Kan man förarbeta plasten innan på något sätt? Polera är ju uteslutet då de är knottrig plast, men något annat förarbete?
Det är en 98 med stora plastdelar här och där...och dessa har givetvis blivit alldeles gråa och trista.
Kan man förarbeta plasten innan på något sätt? Polera är ju uteslutet då de är knottrig plast, men något annat förarbete?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- xion92
- Moderator

Re: Ford Ka
Kanske skrubba med lite apc kan vara nåt?
Bara slänger ut en idé
Bara slänger ut en idé
Senast redigerad av 4 xion92, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Det absolut bästa du kan göra är att använda en värmepistol.. blir grymt resultat som vara länge.. men ta det lite försiktigt och testa på en liten yta som knappt syns först..Manor skrev:Trots att jag har sagt "ingen Ford på min gård" efter att ha haft två tidigare Fordar med en massa problem...nu funderar jag dock på att köpa en gammal Ford Ka för en ringa slant så att sonen kan övningsköra manuell låda. Det är en släkting som har ägt den sedan ny, och den har gått under 8000 mil.
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

...men visst borde väl Concept Vista fungera också?limban skrev:Det absolut bästa du kan göra är att använda en värmepistol.. blir grymt resultat som vara länge.. men ta det lite försiktigt och testa på en liten yta som knappt syns först..
Det känns som ett värre jobb att köra över alla dessa stora plastytor med en värmepistol!!?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Testa först med vista.. och räcker den inte till.. tyvärr.. värmepistol.. vi gjorde lika med våran lånebil kA...Manor skrev:...men visst borde väl Concept Vista fungera också?limban skrev:Det absolut bästa du kan göra är att använda en värmepistol.. blir grymt resultat som vara länge.. men ta det lite försiktigt och testa på en liten yta som knappt syns först..
Det känns som ett värre jobb att köra över alla dessa stora plastytor med en värmepistol!!?
- Manor
- Moderator

Jaså, ni har en Ka som lånebil.limban skrev:.. vi gjorde lika med våran lånebil kA...
Hur är hållbarheten? Det verkar som om motorn har sitt ursprung i 60-talet men stötstänger och allt
Det kanske är en Fordmodell som kan hålla ihop ett tag till...?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Ja men den är ju trevlig och otroligt billig i drift och inköp..Manor skrev:Jaså, ni har en Ka som lånebil.limban skrev:.. vi gjorde lika med våran lånebil kA...
Hur är hållbarheten? Det verkar som om motorn har sitt ursprung i 60-talet men stötstänger och allt.
Det kanske är en Fordmodell som kan hålla ihop ett tag till...?
- Crille
- Entusiast

Kan detta vara en produkt som löser problemet med ka plasten..
http://www.gmcardetailingwebshop.se/tri ... -25ml.html

Eller detta.
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=SCD-BLKWOW-4

Eller detta.
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Manor
- Moderator

Crille skrev:Kan detta vara en produkt som löser problemet med ka plasten..
Eller detta.
Hmm, C4 kostar 495:- för 25 ml...och när halva Ford Ka är av plast så misstänker jag att C4 kommer att kosta mer än vad jag ger för hela bilen
Det andra medlet skulle kunna vara något, men är inte Concpt Vista lika bra då (som jag redan har hemma)?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Testa vista först naturligt vis.. tala om hur det fungerade sen.. 
-
Gunther
- Entusiast

C4 är en väldigt ekonomisk produkt, man behöver verkligen lite...Och det har en hållbarhet av ungefär 2 år så när men räkna ut, blev det inte så dyrrtManor skrev:
Hmm, C4 kostar 495:- för 25 ml...och när halva Ford Ka är av plast så misstänker jag att C4 kommer att kosta mer än vad jag ger för hela bilen.
Det andra medlet skulle kunna vara något, men är inte Concpt Vista lika bra då (som jag redan har hemma)?
Och det är mycket vatten och smuts avstötande
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Hoppas du inte menar att den sitter kvar på listerna i 2årGunther skrev:C4 är en väldigt ekonomisk produkt, man behöver verkligen lite...Och det har en hållbarhet av ungefär 2 år så när men räkna ut, blev det inte så dyrrtManor skrev:
Hmm, C4 kostar 495:- för 25 ml...och när halva Ford Ka är av plast så misstänker jag att C4 kommer att kosta mer än vad jag ger för hela bilen.
Det andra medlet skulle kunna vara något, men är inte Concpt Vista lika bra då (som jag redan har hemma)?![]()
Och det är mycket vatten och smuts avstötande
Då blir jag rädd..
-
Gunther
- Entusiast

Det menar jag! Varför bli du rädd? Att du inte sälja något produkt mer i 2 år?limban skrev:Hoppas du inte menar att den sitter kvar på listerna i 2årGunther skrev:C4 är en väldigt ekonomisk produkt, man behöver verkligen lite...Och det har en hållbarhet av ungefär 2 år så när men räkna ut, blev det inte så dyrrtManor skrev:
Det andra medlet skulle kunna vara något, men är inte Concpt Vista lika bra då (som jag redan har hemma)?![]()
Och det är mycket vatten och smuts avstötande![]()
Då blir jag rädd..
Har du testa G|Techniq C4? Eller kan du bara prata skit om produkter du inte sälja?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Nej gynther..jag har aldrig snackat skit om dina produkter..
det jag undrar sitter dom kvar på lister eller Volvos stänkskydd i 2 år.. med avfettning och tvätt?..
De är det jag menar..

det jag undrar sitter dom kvar på lister eller Volvos stänkskydd i 2 år.. med avfettning och tvätt?..
De är det jag menar..
-
Gunther
- Entusiast

Hållbarheten ska jag testa nu själv, de sitter på listerna av min egen Passat. Men på vissa forum är det kännt att produkten har en lång hållbarhet, och i vissa fallen är det 2 år!limban skrev:Nej gynther..jag har aldrig snackat skit om dina produkter..
det jag undrar sitter dom kvar på lister eller Volvos stänkskydd i 2 år.. med avfettning och tvätt?..![]()
De är det jag menar..![]()
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Okej gynther..då får vi svar om 2 år.. 
-
Gunther
- Entusiast

Jag gör några updater, så du kan läsa snart mer om mina erfarenheter av produktenlimban skrev:Okej gynther..då får vi svar om 2 år..
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Okej.. det låter bra..Gunther skrev:Jag gör några updater, så du kan läsa snart mer om mina erfarenheter av produktenlimban skrev:Okej gynther..då får vi svar om 2 år..![]()
- Crille
- Entusiast

Jag har läst på olika forum att folk gillar black wow, har tyvärr inte testat detta själv ännu, men kommer göra det..
C4 är jag nyfiken på att testa också med tanke på hållbarheten som lovas av tillverkaren..
C4 är jag nyfiken på att testa också med tanke på hållbarheten som lovas av tillverkaren..
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
Gunther
- Entusiast

Black Wow har jag också hemma och det är en jättebra produkt, men har inte testa hållbarheten...Crille skrev:Jag har läst på olika forum att folk gillar black wow, har tyvärr inte testat detta själv ännu, men kommer göra det..