Och jag måste ju göra något fel....vart är skummet??? varför ligger det inte kvar på bilen som i videorna?!?
Jag tog en kapsyl i botten på min 10l hink och fyllde sen med kallt vatten (stod så på förpackningen) ska det vara kallt vatten? Och självklart så ligger det väl kvar kortare på bilen ju mindre skum man har eller? Vetinte om avrinningen ifrån vaxet hjälper till också, vaxade ju för 3 veckor sedan med sonax hårdvax.
Det positiva dock är ju att det doftar underbart och bilen tyckte jag blev blankare än vanligt faktiskt men kan väl vara inbillning.
Tvätthandsken i fårull är nog det skönaste jag tvättat en bil med någonsin
Torkade bilen med Uber trasan som följde med men det gick ju inte att torka hela bilen bara med den som man har läst heller, fast det hade jag ju inte räknat med heller
Nu ska jag bara vänta på att bilen torkar ordentligt sen ska jag börja gnugga på med PPP, får nog tvätta varje panel med detailspray innan för frömjölet är riktigt elakt idag!!!
Uppföljning kommer
PS: Självklart blev det en del skum men jag har fått mer skum i hinken med mitt gamla shampo faktiskt