God kväll.
Som nybörjare är man fortfarande inte säker på det här med polering, lackskydd , vax och alla tillhörigheter. Min fråga är hur långt ned på bilen ni brukar polera, och sedan lägga på skydd? Är det inte lite knepigt att hålla på med maskin nästan under bilen (på kanten)?
Mvh,
Johan.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hur långt ner på bilen polerar/lackskyddar/vaxar ni?
-
945an
- Medlem
Hur långt ner på bilen polerar/lackskyddar/vaxar ni?
Senast redigerad av 4 945an, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Re: Hur långt ner på bilen polerar/lackskyddar/vaxar ni?
Heeeeeeeela vägen 
Sen finns ju det ställen där det INTE går att få in en maskin....då tar man för hand.... så gör jag iallafall... typ spoilern fram in i mellan där...en del av den går ju med maskin, men inte hela...
Sen finns ju det ställen där det INTE går att få in en maskin....då tar man för hand.... så gör jag iallafall... typ spoilern fram in i mellan där...en del av den går ju med maskin, men inte hela...
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
- jujimbo
- Entusiast

På min bil så går det inte att köra/lägga medel längs ner är olackad plast där så jag kör till kanten på den sen lägger jag medel för plasten på den.
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Självklart polerar man hela bilen.
På lägre bilar är det många gånger är det enklast att bara lägga sig ned raklång och polera, om man inte har lyft. Jag blir så sjukt trött i kroppen av att vika ihop lekamen hela tiden
På lägre bilar är det många gånger är det enklast att bara lägga sig ned raklång och polera, om man inte har lyft. Jag blir så sjukt trött i kroppen av att vika ihop lekamen hela tiden
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Funkytear
- Medlem
Kan ju tillägga att det är extra viktigt att man får rent där nere och att man inte dammar upp massa damm från marken. Sen slänger jag alltid trissan efter jag kört kjolarna och kofångarna, mest för att vara på säkra sidan.
Senast redigerad av 4 Funkytear, redigerad totalt 14 gång.
Opel? Det blir bara bättre så.
http://www.garaget.org/funkytear
http://www.garaget.org/funkytear
-
945an
- Medlem
Då var det som jag misstänkte då (suck
).
Mvh,
Johan.
Mvh,
Johan.