Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tvätt av tvätthandske

Allt utvändigt arbete och produktval.
Jocce
Ny Medlem

Re: Tvätt av tvätthandske

Inlägg av Jocce » 31 okt 2013 10:53

Jag kör tvätthandske till bilen då jag tycker det är både effektivare och lättare att jobba med än svamp.
(Kör dock svamp på mer "skitiga" områden, typ fälgar och hjulhus och liknande)

Efter varje tvätt sköljer jag noga ur den med varmt vatten, sedan har vi lyxen att ha en "sämsskinnsurvridare" här i tvätthallen på firman (två rullar som är pressade mot varandra och man vevar igenom...) Genom denna kör jag sedan tvätthandsken för den skall torka fortare. Sedan lufttork.

Sedan kanske var 5-10 tvätt kör jag den i 60 gradig tvätt i tvättmaskinen... :)

/Jocce
Senast redigerad av 4 Jocce, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jeensa
Medlem

Inlägg av jeensa » 02 nov 2013 18:10

Kör min Meguiar tvättvante i maskin när det syns att det är "dax" på 40-60 grader, alltid gjort så och märker ingen skillnad mot första dagen...

mvh jensa
Senast redigerad av 4 jeensa, redigerad totalt 14 gång.

t16user
Ny Medlem

Inlägg av t16user » 05 nov 2013 21:32

Jag kör med Carpro's ullhandske och kommer nog aldrig använda mig utav något annat, rekommendras varmt! Dessa ullvantar är ej lämpade att tvättas i maskin utan använd Er utav bilschampo och spola ur ordentligt varpå överflödigt vatten skakas ur och handsken får självtorka. Kamma vb.

Skriv svar