Men största problemet är att bilen är nu full med asfaltsprickar och diverse ingrodd skit som HD Grön går bet på. Så nu ska det köpas petrokemisk avfettning men vad ska man välja?
Tänkte lägga en beställning hos BBV på fälgrengöring så passar på att beställa avfettning samtidigt vilket begränsar mig till deras sortiment, bra sortiment så det behöver förstås inte vara någon nackdel.
Har tidigare haft Smartabs Tar Remow som fungerar riktigt bra, var en no brainer mao ända tills jag såg att det var miljö II som BBV saluför. Power ska ju vara samma sak som Tar Remow men finns endast i 1-liters förpackning och jag är ute efter 5 liter, bra att ha medel ju.
Har även testat Turtles Nano nånting Gel som även den fungerade riktigt bra men gick på närmare 500:- för en 4-5 liters dunk om jag inte minns helt fel. Sist jag använde den så räckte det inte till hela bilen utan Trutest Extra Avfettning Plus användes till en dörr samt skärm, mycket sämre bett i Trutesten än Turtles så den går också bort.
Hur står sig Blue & Green Degreaser Wet Avfettning mot t ex Smartab Tar Remow och Turtles Nano?
Andra tips tas förstås gladeligen emot.
Tänkte dränka in bilen i en effektiv avfettning, sen en omgång med HD Grön och förstås svampa bilen med nåt lämpligt schampo. Tanken är att sedan gå på med en "fuskpolering", alltså köpa en flarra med Ultima Paint Guard Plus och dra på på bilen. Finns ingen som helst tid nämligen för en riktig polering förrän i slutet av Juli början av Augusti och skulle vilja ha nåt skydd tills dess iaf. Vad tror ni, är det förkastligt att göra på detta viset?