Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
spricka i frontspoiler
-
hebbe
- Medlem
spricka i frontspoiler
har fått en spricka i frontspoilern, den är i plast och cirka 10 centimeter lång. hur fixar ja den enklast själv? har läst att man ska borra hål i ytterkanten på sprickan så den inte bli större, vilket storlek på borr i så fall? eller e de bara att lämna i till verkstad?.

Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

Re: spricka i frontspoiler
Hebbe..
Så här lagade jag själv min framskärm på min mc som hade gått sönder helt pga en tabbe jag gjorde..
Borrade hålet med en 6mm borr sedan plastade jag på baksidan av skärmen med kolfiberspackel, lät detta sedan torka 1 dygn, sedan slipning till det var jämt och fint.
Sedan slipade jag en skåra på utsidan av sprickan och fylle även den med kolfiberspackel, lät detta torka sedan slip igen...
När allt det var klart vart det sprutspackel, grundning och sist färg + klarlack...
Detta gjordes för ca: 5år sedan och skärmen håller ännu i turbohojjen trots hårda nerslag på gaffeln.
Men det finns säker nå andra som har tips om olika limmer m.m för rep av din spoiler.
Lycka till med lagningen
PS: Borra så snabbt som möjligt så inte sprickan blir längre. Du har även lite mera info i denna tråd, han lagade sin spoiler på volvon.. viewtopic.php?f=13&t=3491&start=240
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
danne5
- Entusiast

Kom bara ihåg att kolfiberspackeldammet är cancerframkallande :/
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

Oj glömde skriva med att ansiktskydd ska användas...Gör inte som mig som slipar utan, man hostar rejält haha.. Nu har jag kolfiberlungor håller i evigheterdanne5 skrev:Kom bara ihåg att kolfiberspackeldammet är cancerframkallande :/
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
hebbe
- Medlem
tack för beskrivningen.va ute och borrade hål, 3mm.