Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

cabrengörning

Allt utvändigt arbete och produktval.
totte
Medlem

cabrengörning

Inlägg av totte » 03 jul 2011 09:57

Ska fixa en 70-tals mustang till veckan med cab.
Vad ska jag använda för att rengöra cabben? vill inte köpa nått special cab-rengörning bara för en bil. =)
Det jag har funderat på, är några av dessa alternativ.
Svag blandat Hd-grön 1-40, med nagelbortste och sen bilshampo med svamp.
Eller eller svagblandat ruggan med nagelborste oc h sen bilshampo med svamp.

eller ska jag bara köra bilshampo?

Har inga erfarenheter av cab-rengörningen, och kollar jag på youtube, så använder alla specialprodukter men det som sagt vill jag inte spendera pengar på just nu....

tack på förhand. =)
Senast redigerad av 4 totte, redigerad totalt 14 gång.

danne5
Entusiast
Entusiast

Re: cabrengörning

Inlägg av danne5 » 03 jul 2011 20:03

Autoglym har väl ett ''cabrengörningsset'', har hört att det ska vara bra, men går säkert med nåt annat oxå! :roll:
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

totte
Medlem

Inlägg av totte » 04 jul 2011 00:40

Jo jag vet =), men vill inte köpa detta, för det är ganska sällan jag kör cabbar, eller rättare sagt så är nu första gången =)..
så det vore bra om det funkar hyffsat med nånting som jag har hemma...
Dock så tror jag att cabben är i rätt bra skick...

totte
Medlem

Inlägg av totte » 06 jul 2011 08:21

Läste det här på internet nu...

If your top is not dirty, rinse it thoroughly with plenty of cool water. Make sure the shampoo you use does not contain gloss-enhancing oils. If the shampoo contains oil, the top will absorb the oil and become a dust magnet.

Det lät ju inte bra... då kan jag ju inte använda Sonax Glansshampo då? det är det enda bilshampot jag har hemma... vad kan jag använda då? några droppar yes i en hink vatten för cabben?

Marmeldjuke
Medlem

Inlägg av Marmeldjuke » 07 jul 2011 20:18

Några droppar HD-grön är nog inte dumt att göra rent med MEN, medlet är ju på både gott och ont VÄLDIGT drygt så för att det inte skall bli några rester kvar måste du spola med överdrivna mängder med vatten, beroende lite på hur sufletten "dränker" sig och vad den har för färg. Annars är Yes lite enklare att skölja ur men inte alls lika effektivt.

Istället för nagelborste hade jag valt en rotborste som fördelar trycket när du skrubbar, över lite större yta.

Ingen erfarenhet av att göra rent sufletter på bil själv men pulat med båtkapell så spekulerade utifrån det.
Saab 9000 CSE A50 -97 Fabriksutförande :)

Skriv svar