Hej,
Är det någon här som har köpt och använt ett infärgningskit till cab?
Man ser det ofta på detalingworld men frågan är hur lätt det är att använda och om man får en helt naturlig svart cab, som den såg ut när den var ny eller om den blir för svart?
Vad säger ni, någon som testat?
Mvh John
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Färga om en cab
- mrjohn
- Medlem
Färga om en cab
Senast redigerad av 4 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
-
Abyss
- Moderator

Re: Färga om en cab
Hej, hittade denna sida för ganska så länge sedan men den är intressant
infärgning cab
PS: om det inte är lov att länka denna sidan så får någon som vet bättre ta bort den...
infärgning cab
PS: om det inte är lov att länka denna sidan så får någon som vet bättre ta bort den...
Senast redigerad av 4 Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
- Tantrum
- Administratör

Gäller det ett vinyl- eller tygtak? Arbetsmetoden ser ju väldigt annorlunda ut beroende på material. Jag hade en Miata för hundra år sen som hade svart vinyltak och där använde jag Hagmans svarta Bumpershine. Det blev bra (bra som i jämnsvart) efter två appliceringar.
En tygcab måste rengöras noggrant för att sedan torka och sen färgas in. Det blir lite fler moment. Renovo gör bra produkter för tygcabbar. Sen har jag för mig att Bollnäs Bilvård, iaf. förr, hade ett par produkter för att färga tygtak.
Jag tycker personligen att Pingens guider är lite sådär. De är varken särskilt bra eller välgrundade
De skriver rätt mycket grejer som jag själv aldrig skulle utsätta min bil för, och således heller inte lämna bort till dem som företag. Fläcksuddare på skinn är ett exempel, Buffer på klarlack ett annat och polera bort rost ett tredje.
En tygcab måste rengöras noggrant för att sedan torka och sen färgas in. Det blir lite fler moment. Renovo gör bra produkter för tygcabbar. Sen har jag för mig att Bollnäs Bilvård, iaf. förr, hade ett par produkter för att färga tygtak.
Jag tycker personligen att Pingens guider är lite sådär. De är varken särskilt bra eller välgrundade
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Abyss
- Moderator

Där håller jag med dig Tantrum, verkar vara en del lite flummiga guider... men jag tycker nog att denna jag länkar till var bra.
Jag har använt Autoglyms Fabric hood någonting till att tvätta och skydda cabben på Z3:an och det gav ett väldigt bra resultat men det är odrygt och färgar inte men tyget blir mörkare.
Såg att BBV har infärgning.
Jag har använt Autoglyms Fabric hood någonting till att tvätta och skydda cabben på Z3:an och det gav ett väldigt bra resultat men det är odrygt och färgar inte men tyget blir mörkare.
Såg att BBV har infärgning.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car