Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

En nybörjares funderingar över trösklar med hål i

Allt utvändigt arbete och produktval.
Liv
Medlem

En nybörjares funderingar över trösklar med hål i

Inlägg av Liv » 23 jul 2010 20:43

Hej!
på min Opels tröskellådor är hål med gummiproppar. Det har väl med rostskyddet att göra antar jag men jag antar också att det kommer in både smuts och vatten där.

Idag har jag gjort rent och lagt lackskydd :) , då tog jag bort propparna och gjorde ren dem, men jag kan inte låta blir att fundera lite över det här...

Ska man bättra på med rostskyddsmedel i hålen då och då eller är det något man kan förstöra genom att göra det, när man som jag inte kan sådana saker? Jag gillar bara inte känslan av att det kommer in vatten och smuts... blir det inte fukt därinne?

Hur skulle ni tänka och göra?
Vad för sorts rostskydd skulle man eventuellt kunna använda och hur?

Jag är så frågvis, men jag undrar så mycket ;)
Senast redigerad av 4 Liv, redigerad totalt 14 gång.

linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: En nybörjares funderingar över trösklar med hål i

Inlägg av linblekinge » 23 jul 2010 20:50

Troligtvis är det vaxbaserat rostskydd nu i din bil (alla har det nästan) och då måste man köra med samma typ av medel , sprutar man tex olja så löser man upp det gamla skyddet

Här kommer en bra länk om rostskydd , hur proffsen gör..
http://www.bilrost.com/s_04.htm
Senast redigerad av 4 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.

Liv
Medlem

Re: En nybörjares funderingar över trösklar med hål i

Inlägg av Liv » 23 jul 2010 22:37

Ja, tack. Jag har tidigare varit inne och kikat just på den siten. :) Inget jobb för amatörer :?
Jag har ändå någon slags tanke om att det skulle kunna tillsättas ngt kanske runt/i de här propparna som tränger bort eller förhindrar fukten att komma in.. Men kanske jag tänker för mycket också... :roll:
:brumm

Skriv svar