Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Jäklar vad tjära på bilen .

Allt utvändigt arbete och produktval.
MrMerkel
Medlem

Jäklar vad tjära på bilen .

Inlägg av MrMerkel » 21 dec 2015 17:24

Tvättade min misubishi outlander idag , den är vit och var rengjord för två veckor sedan , har kört rätt lite men jäklar vad tjära överallt och självklart tog den vanliga avfettningen slut snabbt men den blev ändå skapligt ren.

Nu till frågan köpte med avfettning på macken (okq8 Premium avfettning) det står att den även tar tjära och är i gelform , är det nåt att ha någon som testat den ? På tjära såklart .

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Re: Jäklar vad tjära på bilen .

Inlägg av Logan » 22 dec 2015 18:59

Jag har inte testa just den avfettningen men gele typen av avfettning är trevlig då det inte rinner av så lätt
finns ju en som är för våt lack med och gele
vilket är väldigt bra om man vill blåsa av det värsta innan avfettning
The passions is what drives the art. Detailing for life

MrMerkel
Medlem

Inlägg av MrMerkel » 23 dec 2015 12:59

Provade den igår och den fungerade rätt bra faktiskt , blev positivt överaskad tog bort tjäran bra vilket var mitt syfte .

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 23 dec 2015 18:33

Man skall dock vara försiktig så denna typ av medel inte torkar på lacken eftersom dom oftast är hybrider mellan alkalier och nafta, dom ger samma typ av fläckar som rena alkalier om dom torkar...
Och på grund av hur dom är så ligger dom ju på längre, det är ju hela grejen..

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar