Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Alkaliskt spädning, känsliga lister nya bilar

Allt utvändigt arbete och produktval.
anderskstore
Ny Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 20 mar 2014 20:16

Alkaliskt spädning, känsliga lister nya bilar

Inlägg av anderskstore » 08 nov 2014 11:25

Hur blandar ni er alkaliska blandning 1:10 1:20 eller? Det jag tänker på är just att audi och även nyare bilar att edra alu lister är extremt känsliga för alkaliskt och blir flammaiga nästan med en gång bara det kommer i kontakt med alkaliskt? Någon som har tips om detta eller har jag för stark blandning. brukar låta det ligga kanske typ 2 min. Skiljer sig olika alkaliska nämnvärt? Kör just nu med alkaliskt från ikaros

Wolfram
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: 05 dec 2013 21:43
Ort: Kungälv

Re: Alkaliskt spädning, känsliga lister nya bilar

Inlägg av Wolfram » 11 nov 2014 15:13

Jag kör Solvynol Grön i olika blandningar beroende på smutsighet så att säga, det brukar skifta mellan 1:30 och 1:40 på sommaren.
Jag har inget aluminium på min bil så jag vet inte hur det påverkar, känsligaste i mitt fall skulle väl vara plastpanelerna i så fall, men dom har inte klagat under den tiden jag haft bilen, ca 1 år, sedan den var ny.
Inte så många bilar jag pysslat med som har aluminium på exteriören, så jag har smärre erfarenhet av det, tyvärr.

Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 639
Blev medlem: 16 aug 2012 21:56
Ort: Gävleborg

Re: Alkaliskt spädning, känsliga lister nya bilar

Inlägg av fisher91 » 11 nov 2014 19:26

1:20 kör jag som max på vintern. 1:30/40 sommar ( hd grön )
tycker vissa lister blir flammiga utav schampo bara, så brukar aldrig spraya på dom.
Automatlådor

Skriv svar