Ska prova med det där, har nåt stenskott i nosen på Volvon.Logan skrev:Nä jag har faktiskt klara mig från att det släpper så har strunta i primer
krackelerar gör det pga att det sjunker
nu stressa jag detta jobbet lite pga film och allt
men om du inte värmer det utan låter det lufttorka så sjunker det då du lagt på klarlack och allt ser hemskt ut.
Ska man vara riktigt noga kan stenskott ta en vecka och laga om man lufttorkar det
nästa gång du fixar ett skott testa med hårtork men kör inte för varmt då blir det inte bra heller
då smular sig färgen pga för snabb torkning lite som cement spricker om man cemetar i stark värme.
I alla fall då kommer du se hur det sjunker och det måste repiteras för att bygga upp en bra nivå
man får självlära sig där var gränsen går så det finns lite plats kvar för klarlacken
Som du såg på min bild var jag lite för snål med färgen och det syns en liten grop
En annan sak som verkade bra var den lite duttande tekniken vid färgpåläggningen, särskilt när det rör sig om metalliclack. Det vill gärna bli färgskiftningar gentemot den omgivande färgen annars då metallpartiklarna i färgen lägger sig ner om man stryker på den. När man dellackerar med spruta brukar man vad jag förstår "duscha" på sista lagret på täcklacken för att metallpartiklarna skall ställa sig upp och färgen inte bryta ljuset avvikande mot det omgivande.
Det ser ut på bilden som det smälter ihop bra med originallacken.