Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ersättare till ValetPRO Citrus Tar & Glue Remove

Allt utvändigt arbete och produktval.
danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Ersättare till ValetPRO Citrus Tar & Glue Remove

Inlägg av danne67 » 16 sep 2014 18:48

Hej hopp,
Ovanstående produkt är i stort sett slut hemma och det är inte så bra nu när det så småningom antagligen blir vinter :?
Har tidigare köpt denna hos Gunther, men han verkar ha lagt ner... Vad skall jag använda istället (helst som sälj i 5 liters dunk). Kommer snart att lägga en beställning hos vaxvovven och en hos Big Beautiful Volvo (står det för va? ;) ), så något som finns i deras sortiment...

Har tittat runt och även läst trådar (så klart), men är helt enkelt för trög för att komma fram till något beslut :cry:

Vad säger ni, favoriter? :jeps

Tack på förhand :cheers

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2135
Blev medlem: 17 mar 2013 12:27
Ort: Uppsala

Re: Ersättare till ValetPRO Citrus Tar & Glue Remove

Inlägg av Lemerok » 16 sep 2014 19:39

Vasco Tixotrop avfettning 5 L hos BBV kanske? En bra kallavfettning.
Eller deras egna Micro P27 5L, microavfettning.

Beror väl lite på, är det för vintern och mot salt och tjära du ska ha det främst?

BILT HAMBER SURFEX HD från waxdog kanske fyller behoven med?

danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Re: Ersättare till ValetPRO Citrus Tar & Glue Remove

Inlägg av danne67 » 18 sep 2014 21:04

Jag kommer i första hand att använda den nu när vinterhalvåret kommer. :P

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator
Inlägg: 4084
Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
Ort: Göteborg

Re: Ersättare till ValetPRO Citrus Tar & Glue Remove

Inlägg av Funk » 18 sep 2014 21:29

Tjära och lim kan tas med TARDIS från Smartab, men den är stygg miljömässigt och dyr. Till just lim funkar Biltemas labeloff jättebra, bättre än vanlig avfettning. Kombinera med Degreaser Wet eller P27 för vanlig tjärborttagning så borde du ha det som behövs.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

danne67
Medlem
Inlägg: 260
Blev medlem: 22 apr 2012 16:05

Re: Ersättare till ValetPRO Citrus Tar & Glue Remove

Inlägg av danne67 » 23 sep 2014 22:31

Tack för svaren... Har suttit och läst på om vad övriga tycker om produkterna och kommer nog att testa Vasco Tixotrop (lutade mot Degreaser Wet en stund, men som vanlig så ville jag testa något som inte så många kör ;-) ).
Blev också lite sugen på Bilt Hamber Suflix, men det blir nog när den HD Grön jag har hemma är slut!

Tack för hjälpen...

Skriv svar