Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Holy trinity och ludd! Vad gör jag fel?
-
Macina
- Medlem
Re: Holy trinity och ludd! Vad gör jag fel?
Det kan ligga något i det med plast och gummi kanske.. Tror absolut att statisk elektricitet har med det att göra iaf! Frågan är hur man löser det?! Tror att detta kan vara en bidragande orsak till att jag upplever min bil dammigare än andras.. Eller är det bara mitt öga som spelar mig ett spratt? 
Senast redigerad av 4 Macina, redigerad totalt 14 gång.
-
Andyah
- Medlem
reagerade på detta också, skrev om det i perfection tråden. min bil var full med pollen i ett jämt lager över allt där man gått på med perfection, ungefär som nått statiskt elektricitet dragit dit pollenet. för annars brukar det bara lägga sig uppepå bilen. inte på nederdelen av dörrarna tex o andra väldigt vinklade ytor
Senast redigerad av 4 Andyah, redigerad totalt 14 gång.
-
Columbus
- Medlem
Vi har haft kontakt med tillverkaren av produkterna, och enligt honom så är problemet orsakat av överdosering.
Hur mycket medel använder ni för tex motorhuven? Som jonkegtx skriver så räcker 15ml till en hel bil. De länkade flaskorna räcker till två bilar:
http://www.ebay.com/itm/301155267149?va ... 1439.l2648
Skriv gärna mer! Vi vill veta så mycket som möjligt om potentiella fel så att vi kan felsöka/åtgärda.
Hur mycket medel använder ni för tex motorhuven? Som jonkegtx skriver så räcker 15ml till en hel bil. De länkade flaskorna räcker till två bilar:
http://www.ebay.com/itm/301155267149?va ... 1439.l2648
Skriv gärna mer! Vi vill veta så mycket som möjligt om potentiella fel så att vi kan felsöka/åtgärda.
Senast redigerad av 4 Columbus, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Jag kanske har överdoserat på, hände bara på vissa ytor för mig med, ska testa med mindre medel nästa gång.
Kan vara lilla sprayflaskans fel med, blir inte så bra dimma, utan medlet hamnar på ett litet område, sen strök jag ut därifrån.
Kan vara lilla sprayflaskans fel med, blir inte så bra dimma, utan medlet hamnar på ett litet område, sen strök jag ut därifrån.
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
-
Macina
- Medlem
Hmm, intressant! Tack för engagemanget orchard! Skall absolut prova med mindre medel! 
Hoppas hinna titta förbi här i götet på lördag också!
Hoppas hinna titta förbi här i götet på lördag också!