Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Val av polermedel

Poleringssätt och produktval.
Torbjörn 1
Ny Medlem

Val av polermedel

Inlägg av Torbjörn 1 » 08 jun 2015 14:47

Funderar på vilket polermedel jag behöver egentligen. Väljer mellan Menzernas FG400 eller PF2400. Min bil har väldigt lite repor eftersom jag alltid handtvättar den men däremot behövs en polering då glansen börjar bli dålig, särskilt de mer utsatta nedre partierna. Där känns det ganska strävt och livlöst om man säger säger så. Jag tror att bilen är omlackerad och det är en silvermetallic. Jag har skaffat en sk. mussemaskin som jag tänker köra med skumpads medelhårda. Jag har aldrig använt maskin tidigare så jag är nybörjare på detta men har polerat för hand några gånger iaf.
Går det att använda FG400 utan efterföjande behandling med finare medel och ändå få ett ok resultat?
Jag undrar så eftersom mussemaskinen sägs ha ganska försiktig avverkning, speciellt med skumpads..

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Re: Val av polermedel

Inlägg av progge » 08 jun 2015 15:18

Torbjörn 1 skrev:Funderar på vilket polermedel jag behöver egentligen. Väljer mellan Menzernas FG400 eller PF2400. Min bil har väldigt lite repor eftersom jag alltid handtvättar den men däremot behövs en polering då glansen börjar bli dålig, särskilt de mer utsatta nedre partierna. Där känns det ganska strävt och livlöst om man säger säger så. Jag tror att bilen är omlackerad och det är en silvermetallic. Jag har skaffat en sk. mussemaskin som jag tänker köra med skumpads medelhårda. Jag har aldrig använt maskin tidigare så jag är nybörjare på detta men har polerat för hand några gånger iaf.
Går det att använda FG400 utan efterföjande behandling med finare medel och ändå få ett ok resultat?