Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Audi a6 svart solid lack
-
Nybliven polernörd
- Medlem
Audi a6 svart solid lack
Hej!
Skulle gärna ta emot tips har köpt scholl s20 black undrar om jag bryter ner medlet ordentligt plus känns som jag har för mycket medel. Inga större problem att köra med det har en rupes 15, men tycker ibland det är halvsvårt torka av. Det känns fett vet scholl är fett och har lång verknings tid. Lite bilder svårt få perfekt rep borttagning extremt ovårdad tvättning massor med swirls och repor som är svåra och få bort. Upplever med att solid lack är svårjobbad min första solida lack. Här är bilder på nedbrytningen av medlet plus på trissan och bilen. Jag tar bara 800kr så kan ju inte jobba hur mycket som helst
Skulle gärna ta emot tips har köpt scholl s20 black undrar om jag bryter ner medlet ordentligt plus känns som jag har för mycket medel. Inga större problem att köra med det har en rupes 15, men tycker ibland det är halvsvårt torka av. Det känns fett vet scholl är fett och har lång verknings tid. Lite bilder svårt få perfekt rep borttagning extremt ovårdad tvättning massor med swirls och repor som är svåra och få bort. Upplever med att solid lack är svårjobbad min första solida lack. Här är bilder på nedbrytningen av medlet plus på trissan och bilen. Jag tar bara 800kr så kan ju inte jobba hur mycket som helst
-
Pascona
- Medlem
Re: Audi a6 svart solid lack
hur mycket medel använder du? Nu kör jag menzerna men jag kör det så pass mycket att det knappt är någonting att torka av.
- Commander
- Trogen Medlem

Jag kom nyss in efter att ha kört det på min. Jag lägger 4 ärtor. Sprayar med 2 sprut vatten på avstånd. Sen körde jag det vågrätt och lodrätt 8 pass på 5. 5/6 i fart på Fler så märker man att det börjar brytas ned. Kör sakta också 
-
Nybliven polernörd
- Medlem
Oki tackar lägger med 4 ärtor körde ca 6-7 pass men tror jag hade lite för mycket medel för det funka bättre sedan. Verkar drygt kan köra en bra bit innan man behöver lägga på mer medel. Eller vad tycker du Commander hur mycket kan du köra ca? Tar ju bra med repor med men denna bilen är den värsta jag polerat enormt med små djupa repor men man lär sig väl att plocka mer. E-king brukar ju plocka massor bara träna
- Commander
- Trogen Medlem

Kör 7-8 vändor tills medlet börjar försvinna. Körde dock med streetpowers egna pass. Vit Spider Pad är lite hårdare och torrare så duscha vatten så den mjuknar lite. Nu har du en jobbig gård lack också så det blir lite tyngre då. Men gå in på Streetpowers Facebook sida och kolla hur han kör med medlet så kommer de bli bra. Vet att det kan kännas tröttsamt och frustrerandeNybliven polernörd skrev:Oki tackar lägger med 4 ärtor körde ca 6-7 pass men tror jag hade lite för mycket medel för det funka bättre sedan. Verkar drygt kan köra en bra bit innan man behöver lägga på mer medel. Eller vad tycker du Commander hur mycket kan du köra ca? Tar ju bra med repor med men denna bilen är den värsta jag polerat enormt med små djupa repor men man lär sig väl att plocka mer. E-king brukar ju plocka massor bara träna
-
Nybliven polernörd
- Medlem
oki hur menar du streetpower egna pass, jag får leta på deras facebook sida
- korvis
- Trogen Medlem

Han menade nog Street Powers egna PADS skulle jag tro...
- Commander
- Trogen Medlem

Auto stavningkorvis skrev:Han menade nog Street Powers egna PADS skulle jag tro...
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
o jag som köpte scholl för att komma bort från det där jätte feta som menzerna har
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Vill du ha torrare medel rekommenderar jag meguiars. Deras 105 och 205 är väldigt lätta att torka av.
- Commander
- Trogen Medlem

Jag kör bort så pass mycket att det inte ens är i närheten av Menzernas fethet. Isopropanol å det är väck
-
Cogo
- Entusiast

Meguiars 105 och 205 är mina nya favoriter. Dock tycker jag att 105:an dammar en del.
- e_king
- Entusiast

Prrova 101:anCogo skrev:Meguiars 105 och 205 är mina nya favoriter. Dock tycker jag att 105:an dammar en del.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Tycker 101an dammar mer. [emoji14] Men var iofs ett tag sen jag körde med 105an, kanske minns fel.
-
Nybliven polernörd
- Medlem
Jag körde med ut så det blev knappt nåt att torka Logan ingen far det är inte närheten av Menzerna. Blev bättre när jag tog mindre medel men trodde det skulle ta mer repor. Men visst dom var djupa och många men en del repor tycket jag det skulle ta men vet inte hundra vilka som en rupes 15 klarar?. Visst resultat blev ju bra men tittar man noga ser man ju repor som är kvar men man får la förstår det så dåliga lack men man är ju perfektionist tyvärr 
- korvis
- Trogen Medlem

Det var ju, hur som haver, en enorm skillnad mot utgångsläget
Nån som har möjliget att länka till StreetPowers nämnda klipp ovan, på ett sätt som gör att även vi som vägrar facebook kan se det?
Nån som har möjliget att länka till StreetPowers nämnda klipp ovan, på ett sätt som gör att även vi som vägrar facebook kan se det?
- Lemerok
- Entusiast

Här verkar man kunna se filmerna utan att logga in i facebook:korvis skrev:Det var ju, hur som haver, en enorm skillnad mot utgångsläget![]()
https://www.facebook.com/pages/streetpo ... ?sk=videos
- korvis
- Trogen Medlem

Tack för länken, Lemerok!
- Nicklas Persson
- Medlem
Snyggt, riktigt stor skillnad
det är kul att få en bil repfri men tyvärr är det få som uppskattar det, dom flesta vill bara ha en blank och lättvättad bil.