fixa på en aston martin och i grillen sitter kromade galler det var en vit beläggning på dessa
trodde först det var kalk o testa lite medel men inget resultat
så tog milt polish o tygbit
ingen skillnad
testa med högt ph och lågt
ingen skillnad
Någon som har någon ide om detta
tyvärr kan ja inte ta bilder då bilen är hos kunden igen
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
fråga om vit beläggning på rostfritt
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
fråga om vit beläggning på rostfritt
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- garagehunden KL
- Medlem
Re: fråga om vit beläggning på rostfritt
Det är inte aluminium då?
Om det är rostfritt ska väl Autosol bita på det och sen efterpolera med nåt mildare.
Om det är rostfritt ska väl Autosol bita på det och sen efterpolera med nåt mildare.
Senast redigerad av 4 garagehunden KL, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Kan vara det med är inte helt säker
något tips om det nu skulle vara det
något tips om det nu skulle vara det
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- garagehunden KL
- Medlem
Har ju inte sett det men vit beläggning låter som aluminium. Har pysslat en hel del med rosfritt stål och inte stött på det.
Tyvärr så går jag bet på aluminium. Det är ju så olika på olika aluminium också. Finns särskilda medel som kan vara värt att prova men fungerar inte på all aluminium, exempelvis på det oxiderade aluminium jag har. De som säljer t. ex. grejer till mortorcyklar brukar ha aluminiumpolermedel men finns även polishangel och säkert också hos sponsorerna här. Vet inte vilket som är bäst.
Tyvärr så går jag bet på aluminium. Det är ju så olika på olika aluminium också. Finns särskilda medel som kan vara värt att prova men fungerar inte på all aluminium, exempelvis på det oxiderade aluminium jag har. De som säljer t. ex. grejer till mortorcyklar brukar ha aluminiumpolermedel men finns även polishangel och säkert också hos sponsorerna här. Vet inte vilket som är bäst.