Hej alla.
Ska kanske imorgon lägga Glare MF samt PP på min första bil nu imorgon, men där jag kommer att vara finns det inte tillgång till varken carport eller garage utan jag måste vara ute i solen. Tror ni att det fungerar ändå att köra med Glare MF samt PP trots att solen skiner på bilen imorgon?
Mvh Magnus
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Lägga Glare MF + PP ute i solen?
-
Cogo
- Entusiast

Lägga Glare MF + PP ute i solen?
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Re: Lägga Glare MF + PP ute i solen?
Glare funkar på varma ytor om det inte är så varmt att det helt enkelt torkar innan du hinner få på det..
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Cogo
- Entusiast

kanon. precis det jag ville höra.Funk skrev:Glare funkar på varma ytor om det inte är så varmt att det helt enkelt torkar innan du hinner få på det..![]()
/Thomas
mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- WaxDog
- Sponsor

Kommer fungera bra.
Har du en mörk bil så är det inte solen i sig som är det värsta utan värmen i lacken som byggs upp om den får stå ett tag.
Så jobba på skuggsidan av bilen och vänd sedan bilen så har du en sval lack att jobba på.
Har du en mörk bil så är det inte solen i sig som är det värsta utan värmen i lacken som byggs upp om den får stå ett tag.
Så jobba på skuggsidan av bilen och vänd sedan bilen så har du en sval lack att jobba på.
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
- Commander
- Trogen Medlem

Precis. Lade mitt första Glare utomhus i 18°. Varmare på lacken så klart. Inte det optimala men kör som sagt skuggsida och sen vänder du på bilen. Lycka till