Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Glare Micro Finish med MF trissa

Poleringssätt och produktval.
Cogo
Entusiast
Entusiast

Glare Micro Finish med MF trissa

Inlägg av Cogo » 13 feb 2014 20:01

Hej alla.

Fått hem ett paket idag som innehöll 2 st Glare Pro Polish och 1 st Glare Micro Finish. Nu undrar jag om någon här har testat att köra Micro Finish ihop med en MF trissa på DA maskin? Tänkte att man kanske på detta vis kan öka avverkningen av tvättrepor på detta sätt.

Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Glare Micro Finish med MF trissa

Inlägg av Manor » 13 feb 2014 20:15

Cogo skrev:Hej alla.

Fått hem ett paket idag som innehöll 2 st Glare Pro Polish och 1 st Glare Micro Finish. Nu undrar jag om någon här har testat att köra Micro Finish ihop med en MF trissa på DA maskin? Tänkte att man kanske på detta vis kan öka avverkningen av tvättrepor på detta sätt.

Mvh Magnus
Jag har aldrig testat med något annat än en mediumtrissa.

Det kan ju dock inte skada att testa, men någon egentlig avverkning ska du inte räkna med utifrån Micro Finish...den är mer att se som en cleaner. Om det är mycket repor så krävs tyngre doningar. Jag har aldrig riktigt gillat Glare Spider eller KnockOut, utan brukar då välja exempelvis Menzernas produkter.

Kom ihåg att man inte måste få det helt repfritt för att få till en blänkande resultat man är stolt över. Det kommer fler tillfällen till polering...så börja lugnt :).

Stort lycka till.
mvh Manor

Skriv svar