Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polera på Stripes

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Polera på Stripes

Inlägg av Jiiins » 15 maj 2009 22:43

Ska polera en Cheva Blazer i sommar som har stripes efter sidorna, kan man polera på dom eller är det tejp som gäller och sen försiktigt putsa där?

Mvh.Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

hebbe
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: 23 sep 2008 18:19
Ort: nol

Re: Polera på Stripes

Inlägg av hebbe » 16 maj 2009 07:24

ja polerade min brorsas lastbil för ett tag sedan som hade stripes, skulle lagt ut bilder på den men dom blev värdelösa. tar man det bara lugnt så är det inga problem med stripes, ja råkade dock att hålla för länge på ett ställe och det gick igenom litegranna.
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Inlägg: 1402
Blev medlem: 15 sep 2008 23:23
Kontakt:

Re: Polera på Stripes

Inlägg av mortil » 16 maj 2009 10:45

Va bara försiktig när du är på stripesen och polerar så ska du se de går bra.
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Polera på Stripes

Inlägg av Jiiins » 16 maj 2009 10:58

Okej då vet jag att dom försvinner inte bara genom att nudda dom!
Som det kan göra med emblem :D

Thx
/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: Polera på Stripes

Inlägg av Nisse » 16 maj 2009 10:59

Jiiins skrev:Ska polera en Cheva Blazer i sommar som har stripes efter sidorna, kan man polera på dom eller är det tejp som gäller och sen försiktigt putsa där?

Mvh.Jiiins
Vill man vara 100% säker så maskerar man...det är så olika på dekaler och striper....olika kvalitéer...kör man utan maskering så måste man hela tiden tänka på just värmen...blir det för varmt så sticker stripesen.... ;)

Jag föreslår att du maskerar vid polering med roterande maskin...sedan plockar bort maskeringen om du sedan kör med oscillerande maskin och slutprodukt.... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
Bild
MVH Nisse

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2124
Blev medlem: 18 sep 2008 18:15
Ort: Götene

Re: Polera på Stripes

Inlägg av Jiiins » 16 maj 2009 11:05

Nisse skrev:
Jiiins skrev:Ska polera en Cheva Blazer i sommar som har stripes efter sidorna, kan man polera på dom eller är det tejp som gäller och sen försiktigt putsa där?

Mvh.Jiiins
Vill man vara 100% säker så maskerar man...det är så olika på dekaler och striper....olika kvalitéer...kör man utan maskering så måste man hela tiden tänka på just värmen...blir det för varmt så sticker stripesen.... ;)

Jag föreslår att du maskerar vid polering med roterande maskin...sedan plockar bort maskeringen om du sedan kör med oscillerande maskin och slutprodukt.... ;)

Jag har ju inte kommit dit än :D .......till roterande ;) utan det blir TT:en eller 3401:an :jeps
Får bli bara slutprodukt tror jag, kanske tejpar ändå men nu har ja lite hum hur det är med sripes :jeps

Thx
/Jiiins
" En sjuk polernörd "

Skriv svar