Helt nyreggad här, men har smygläst i månader, och kan säga att jag för alltid är fast i poleringsträsket. Det är nästan läskigt, man sugs liksom in i det utan att man riktigt märker det.
Nåväl, har dock några frågor, nybörjare som jag är. Beställde i förra veckan från BBV ett litet paket som innehöll HD-grön, Ultima shampo, tvätthandske samt lera. Tvättade bilen (Subaru Legacy -08, svart) med hjälp av dessa medel, och oj, vilken skillnad det blev mot hur jag tvättade förr, med vanlig svamp och något halvkasst shampo från OKQ8. Måhända att jag upplevde någon sorts placeboeffekt, men tvätten gick som en dans. Alltid trevligt att jobba med riktiga grejer.
Har nu börjat fundera på att polera kärran, det behövs verkligen efter den här isiga och kalla vintern som vi hade/har. Är väl införstådd med alla olika steg som ska gås igenom, så som redig tvätt, clayning, spritning osv.
Det enda jag egentligen undrar över är om det funkar att köra Meguiars Ultimate Compound och sedan lägga Ultima Paint Guard Plus? Har inte så grova repor, mest tvättrepor och lite annat smått. Räcker det med Ultimate Compound då? Vilka rondeller ska man köra med? Hade tänkt nu i början att köra med en Musse Pigg, ni säger ju att det är bäst för nybörjare.
Oj, det blev rätt långt här, hoppas ni har överseende med detta!
Tack för mig.