Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Är det omöjligt eller bara svårt.......
- maximuspro
- Medlem
.....att polera med roterande maskin och inte få hologram/polerrosor? I alla trådar om detta så städar "alla" med en musse eller 3401. Finns det någon som enbart kör roterande maskin? 
Senast redigerad av 4 maximuspro, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

Re: Är det omöjligt eller bara svårt.......
Har en 3M Roterande polermaskin och den kör jag även slutpolering med SF och svart mjuk rondell och det brukar aldrig vara kvar polerrossor eller hologram efter det på min solidsvarta volvo:)
Men oftast kör jag alltid med min Flex 3401 för lätta tvättrepor men vid helrekond tar jag fram roterande och avslutar alltid med den också
Men oftast kör jag alltid med min Flex 3401 för lätta tvättrepor men vid helrekond tar jag fram roterande och avslutar alltid med den också
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- WaxDog
- Sponsor

Håller med Miken, även jag kör med 3M roterande maskin rakt igenom.
På mörkare lacker brukar jag dock avsluta med mussemaskinen för optimalt resultat.
På mörkare lacker brukar jag dock avsluta med mussemaskinen för optimalt resultat.
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Jag har kört med min AEG roterande (samtliga steg) på min silverfärgade Subaru utan några problem.
Glad i hågen så gjorde jag samma sak med sonens vinröda Ford Ka, men noterade hologram dagen efter
.
Till den roterandes försvar så skulle jag kört det sista varvet med en mjukare trissa, men trodde jag kunde spara lite tid...men det gick inte.
Jag tror att det är bra att köra efter med en "Mussepigg" för att vara på den säkra sidan.
Glad i hågen så gjorde jag samma sak med sonens vinröda Ford Ka, men noterade hologram dagen efter
Till den roterandes försvar så skulle jag kört det sista varvet med en mjukare trissa, men trodde jag kunde spara lite tid...men det gick inte.
Jag tror att det är bra att köra efter med en "Mussepigg" för att vara på den säkra sidan.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
marcus
- Entusiast

Svårt, men långt ifrån omöjligt. Nu kör jag nästan bara med roterande maskin.