ytterligare en nybörjare som behöver lite hjälp. Jag har alltid varit noga med bilar, men först nu tänkt ge mig in i poleringsvärlden.
Jag har idag en 1 år gammal Volvo vit och en helt ny VW (tvättad 1 gång) som jag skulle vilja polera och lägga ett lackskydd på. Jag har inhandlat nybörjar classe maskinen samt HD grön, bra schampo, dukar, våffelduk, tvätthandske etc men kan inte riktigt bestämma mig kring polermedel och lackskydd så nu vänder jag mig till Er.
Värt att notera är att jag kommer att polera utomhus i molningt väder. Jag hade också tänkt använda lera på bilarna innan polering om ni rekommenderar det?
Volvo, vit som sagt och med mindre tvättrepor.
Funderar här på Menzerna PF och SF. Behövs det båda? Är PF för grov? Temperaturen i landet är ju inte den bästa för tillfället, finns det ett bättre val än Menzerna eftersom den verkar "jobbig" i för kall miljö? Och sist men inte minst vilka rondeller passar bäst till medlen och med tanke på att det inte är mycket repor?
Avslutningsvis tänkte jag använda UPG.
VW är helt ny och solid svart. Den har inga repor vad jag kan se men den är ju inte direkt len i lacken.. Här velar jag vad för typ av polering som behövs eller om det överhuvudtaget behövs någon innan UPG
Jag har funderat på PPP som verkar väldigt milt. Är Super finishen betydligt hårdare här eller kan man lika bra använda den? Vilka rondeller skulle passa till denna bil/medel?
Det största problemet om ni rekommenderar Ultima produkterna verkar ju vara att dom är slut överallt
Många frågor, men skulle vara väldigt tacksam för lite rekommendationer.
Daniel